Är det normalt att min laptop inte klarar av nya spel?

Diskussion i 'Off Topic' startad av infexis, 17 nov 2011.

1. charta77

charta77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag skulle vilja ge dig en liten utmaning. Kolla på en dator från HP, Dell eller andra.

Inte i segmentet sett absolut vär värsta eller bästa. Utan det skall vara rimligt. Orimligt skulle kunna vara att betala för det bästa grafikkortet när ett som är billigare bara har 10% skillnad i prestanda (5-6 fps).

Ta priset 13k kronor.

Och se vd den egentliga skillnaden är.

Bygger man själv och har saker som man kan betala från en tidigare dator, hårddisk, skärm, tangentbord nätagg/ låda o.s.v.

Men ta bort de fördelarna för diskussionens skull.

Jag skulle vilja påstå, just nu, att lösa delar från tex Webhallen eller iNet inte är billigare eller bättre i den utsträckningen att det spelar någon större roll.

Men om du känner för det och om det inte blir mycket fel med att jag kapade tråden så här så... Ja det är en utmaning ;)

Glömde en sak, samma webbutik och operativsystemet inom någon form av parantes.

Sent from my ST18i using Tapatalk

Last edited: 19 nov 2011
  2. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

i windows experience index ger den 6.0/7.9 på just gaming graphics, men uppenbarligen så ska man inte lita på den alltförmycket :/
    min xoom laggar inte ett dugg och den har ju fet mkt snyggare grafik i spel än min laptop klarar av, så jag köpte en ps3 kontroller idag, kopplade xoom till tv och nu har jag typ huvudvärk av spelandet hela dagen hahaha :) funderar också på att skaffa tbords-docka bara för att.

3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo jag har ett nVidia 330 chip i min Laptop och det är inga problem att spela BF....

Men man måste ju ha förmågan att besöka nVidia och ladda ner notebook-drivaren,

Sen kan jag hålla med om att ett 310-chip är i klenaste laget men det är ju bara att prova med att ställa ner diverse grafiska funktioner och det verkar ju jobbigt för vissa....:P

4. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

har gjort, datorn är nyformaterad, nya och fräsha drivers, utan en massa skit på datorn, och som jag skrev innan, kan inte spela på lägsta upplösning lägsta grafik (inställningar) då...
    ville först lira lite nfs the run men icke! testade att gå ett par steg längre ner o försökte med nfs most wanted, den kan jag spela på typ låg till mediium inställning på 1024xnågot upplösning.. det är allt jag får ut av den.

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo då är det en dator enbart byggd för surfning och det borde du ju sett när du köpte den.... eller ?