Diskussion: Är det normalt med så många missnöjda?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Cynic, 9 apr 2012.

1. Cynic

Cynic Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tjenare..
    Misstänker att jag får min vita HOX imorgon, men jag kan inte låta bli att bli förundrad över allt jag läser från ägare till denna telefon.

Jag kan inte minnas att jag läst så mycket om bristande kvalitetskontroll, flimmrande skärmar, kraftiga buggar osv när det varit lancering av en ny "storprodukt".

Får nästan känslan av att HTC är i behov av pengar och pushar för nytt flaggskepp och bygger en billig skittelefon och spar in som fan på kvalitetskontrollen. Hur såg egentligen deras årsrapport ut? :ehm:

Är det verkligen normalt med så hääääär mycket problem?

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tänk på att det har sålts extrmemt många One X senaste dagarna och många var förbokade. Det är inte en stor del av alla som fått en One X som finns här på forumet eller på XDA. Det är också så att har man problem letar man lösning och klagar på det. Är du nöjd lägger du sällan tid på att skapa en tråd "Jag är jätte nöjd med telefonen", nu finns det en sådan tråd här på Swedroid!

De flesta telefoner fungerar helt utan problem från start - vilket min nya också gör :)

3. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Jag skulle nog vilja påstå att det är normalt fast många människor på dessa "specialinriktade" forum (inkl. mig själv så klart) är mycket mer kritiskt granskande av sina produkter gentemot gemene man.
    Gemene man synar inte skärmen efter pixelfel, skiter fullständigt om det vita inte är helt vitt eller om ens skärmen fladdrar till imellanåt. Detta är min uppfattning.

Läser man från forum till forum så tror man att dessa fel är jättestora och drabbar mängder med kunder (vilket det nog också iofs gör) men gemene man skiter fullständigt i det så länge telefonen är funktionsduglig i det stora hela så att säga.

Vi som sitter på dessa forum är nog den "petiga" sortens kunder. Telefonvärldens audiofiler ;)

Sedan har alla telefoner FLER problem vid nysläpp än säg efter några månader i produktion.

Bara mina tankar förstås!

4. Cynic

Cynic Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jo det förstår jag, klart man får höra mer av dom som har problem. Så är det alltid.
    Men jag tycker inte att jag upplevt så mycket problem som med HOX.
    I princip alla jag känner som redan fått telefonen har DOA eller funderar på byta pgr av massa olika problem.
    Det ser ju faktiskt ganska lika ut mot hur man läser i olika forum. Vad är det, typ 25-30% som lämnat tillbaka sina telefoner av de som hänger på forumen eller nåt sånt?

AJA: du skrev samtidigt som mig.
    Men även en "vanlig" användare reagerar väl när skärmen flimmrar eller inte roterar.
    Kanske har fel.. men jag upplever det verkligen som ovanligt mycket problem med HOX.

Last edited: 9 apr 2012
  5. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Normalt vore fel att säga. Började ju verkligen illa med en batch mobiler där mjukvaran inte fanns med. Det är klantigt värre att något sådant händer och det ska inte hända!

Det känns som HTC haft väldigt bråttom att få ut One serien. Men så är ju vi användare väldigt otåliga med och vill ha allt helst igår.

Jag är en av dom som haft turen och få en fullt fungerande lur utan några problem alls. Så nä, jag tror inte HTC släpper på kvalité, snarare har dom haft lite för bråttom för att leverera i vid utsatt tid för att i sin tur inte få kritik för att de skjuter upp lev datum. Frågan är om det var värt det ;)

Jag är iaf skitnöjd med min One x :)

Sent from my HTC One X

6. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 624
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Det verkar ju onedkligen som om HTC gjort fler missar än normalt, även om det för den delen inte är totalt konstigt

7. dannee

dannee Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

min HTC one x fungerar faktiskt perfekt och känns väldigt bra kvalite mässigt

8. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

tycker det är färre allvarliga problem rapporterade med denna än när desire och sensation kom iaf...en del berättigat men en hel del är bara gnäll

9. PiZZaMaN

PiZZaMaN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Här är en till som är missnöjd.
    När jag surfat eller gjort annat och trycker på home-knappen tar det 30-35 sekunder innan den laddat hemskärmen. Det sker inte varje gång men är irriternade och flera verkar ha det dock kanske mina 30-35sekunder är rekord. Verkar vara sense som krashar och måste laddas om.
    Fick tipset om att göra en factory reset. Är inte så sugen på att börja hålla på med sånt på en ny telefon men ska nog ge det en chans. Ska tydligen fixas i kommande uppdateringen.
    Har dock ett värre problem och det är att den inte laddar som den ska. Satt i originalladdaren en timme förrut och det stog att den ladda med AC-laddning men efter en timme hade jag 2%mindre batteri =/ Verkar funka att ladda i datorn hyffsat. Har testat med 3 andra laddade med dåliga resultat.

Annars är jag rätt nöjd :D

10. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag var en av de första som köpte LG Optimus 2x och har nu haft min HOX i några dagar, jag har inte hittat något fel alls på telefonen, och då har jag ändå blivit kritisk mot nya telefoner efter O2X..
    Däremot stämmer det att sense ibland laddar om på grund av krasch(eller för lite minne ), men jag bytte launcher ganska omgående och sen dess inga problem..

11. tidelipop

tidelipop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte skrivit något i "nöjd-tråden", men jag är väldigt nöjd med min HOX.

12. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo det är en kanonlur och på det stora hela så är det inte mycket problem.
    (om man ser till samtliga köpare)

Sen de som har problem får banne mig prata/maila/tjata på HTC eller sin säljare.

Att klaga i ett forum ger inget !

MatDiggy gillar detta.
  13. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Och det baserar du på vad?
    Du vet hur det är, det är de med problem som skriker högst, som hörs.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

14. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo jag funderar även över den slutsatsen.

Jag har noga följt XDA och jämför närmast med Sensation och det finns ingen riktig "shitstorm" som blossat upp. Hos XDA blir det genast megatrådar om det är riktiga "showstoppers".

Visst finns det buggar här och det är ju helt normalt för en helt ny lur som dessutom går ut i en megaupplaga till massvis med kunder vilka vissa också är newbies.

Jag tycker det ser helt normalt ut och nu vet jag att amrisar/engelsmän är mycket bättre på att bugganmäla fel.

15. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tja. Jag tycker det gett mig något att folk klagar i och med att jag nu vet vilken sorts fel jag ska hålla utkik efter när min Hox dimper ner i morrn.

Men förhoppningsvis slipper jag. :)

16. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo men får man trubbel med nåt så gäller det ju att kontakta HTC och eller sin säljare.

Romkokarna är redan igång och det är inte mycket fel, den allmänna intrycket från de som diskuterar i de här trådarna, de flesta mer avancerade användare är att HTC lyckats mycket bra med luren.

Buggar är helt normalt... det gäller bara att sätta press på HTC att fixa buggarna så snabbt som möjligt... och det gjorde man INTE med Sensation, så ligg på om man inte är nöjd ! ;)

17. Cynic

Cynic Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Men vänta nu. Menar du att de har slängt in för lite minne för att köra deras egna launcher? Och att man måste modda telefonen för att få det att flyta?

18. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Nej HTC har en mindre bra mjukvarulösning för att växla från en applikation till hemskärmen inkl Sense. En bugg som måste fixas om HTC får reda på att många kunder har det problemet !

Får de inte reda på problemet så blir det ingen buggfix heller...

19. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Sense har inte kraschat för mig en enda gång... Flera pratar om laggigt sense osv. Jag fattar ingenting... Allt flyter på för mig.

Sent from my HTC One X

20. PiZZaMaN

PiZZaMaN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har varit i kontakt med HTC nu som var sjukt snabba på att svara på mail...vi snackar inom en halvtimme en röd dag. MKT BRA JOBBAT.

Dom sa till mig att kontakta mitt inköpsstället och göra en DOA. Mailade TPH precis och frågade hur man gör.
    Grattis till er som fått lurar som funkar men när min telefon laddar 1% på 30 min så är något trasigt.
    Hoppas detta går smidigt. Ska även skicka in min HTC Desire igen till Anovo då dom inte lyckades laga alla fel när jag skickade in den sist. Den dör när den går under 20% batteri så något är knas även med den när det gäller strömmen. Gäller att fixa innan garantin går ut :)
    Har lite otur med prylar just nu. Diskmaskinen dog och ny är inköpt. Routern funkar inte som den ska och är skickad till d-link. i somras dog en yamaha reciver som var en månad gammal. bredbandsmodemet från BBB tvärdog för 6 månader sedan.
    Frågan är vad nästa grej som pajar blir...

Men annars gillar jag HOXen :)