Fråga: Är det värt att köra custom ROM?

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av sj6, 14 jul 2012.

  1. sj6

    sj6 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Hej Swedroid!

    Jag har kört Android lurar nu i ca 4 år och fortfarande nöjd! Dock har jag alltid kört på original ROM, med lite olika launchers för att pröva lite nytt.

    Idag äger jag, som ni förstår var denna tråd ligger, en Sensation och har den fullt uppdaterad och är fruktansvärt nöjd med detta lilla kraftpaket fortfarande. Köptes innan One-serien så ni behöver inte basha mig för detta ;)

    Jag undrar om det då är värt att pröva custom ROMS om jag nu ändå är nöjd med luren som den är? Vad finns det för fördelar med en custom ROM? Jag vet att man behöver läsa på och så då man flashar och göra backup så jag kommer inte ge mig på detta innan jag känner att jag har koll på läget.

    Vad jag använder luren till idag är framförallt spel. Även som musikspelare, surftablet när man ska nana sängen ;) ha koll på väder, nyheter. (Har ni fler tips så ge dessa gärna också)

    Så jag återgår till frågan, är det värt att flasha luren till en Custom ROM för en användare som mig? Trots att jag är nöjd med luren som den är?

    Tack på förhand

    MVH Sj6
     
  2. Droid119

    Droid119 Guest

    Fördelen är väl att du slipper HTCs bloatware och du har full åtkomst till systemet och du kan flasha nya kernels osv

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  3. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Nja, fördelen är att du får ännu större möjligheter att forma telefonen så att den passar perfekt för just dig.

    Nackdelen är att du måste lägga lite tid på att läsa så att du vet vad du gör.

    Spaderess
     
    jinx gillar detta.