Jag tror inte det är många här som motsätter sig att du bara har Apple-prylar. Dagen jag kan installera moddade appar på iOS kommer även jag börja kika på Iphone. Det var bokstavligen det som fick mig att byta tillbaka till Android efter 1,5 år med Iphone 8. Alla andra funktioner är rätt meh för mig så länge mobilen fungerar i övrigt vilket dessvärre är mer än man kan säga om min
Fairphone 4.
Ovanpå problemen jag nämnt i ovan länkade inlägg har nu skräpmobilen bestämt sig för att spontant stänga av sig själv lite då och då. Och jag är långt ifrån ensam, det är ett mjukvaruproblem kopplat till 5G som jag förstått det. Vilket är lite komiskt då min mobiloperatör inte erbjuder 5G, samt att jag har 5G avstängt.
Det jag ställer mig frågande till är de i tråden som fullkomligt kastar pengar på en mobiltelefon de bara har ett år. Folk får göra vad de vill med sina pengar osv, men (bästa mobilen 2022 från valfritt märke) är inte mycket bättre än (bästa mobilen 2023 från samma märke) och att man då varje år gör en sån upgrade tycker jag är riktigt fascinerande, speciellt med tanke på pengarna det kostar. Som i exemplet jag skrev ovan där man lägger 10k varje år kommer man då betala en halv miljon på 50 år om man håller den strategin igång.
Förut kände jag att det var stora kliv framåt med varje ny mobil. Väntade du 2-3 år mellan releaser fick du en otroligt mycket snabbare och bättre mobil. Idag får du en performance boost du inte kommer känna av, samt en lite bättre skärm.
Click to expand...