Diskussion: Är du nöjd med din Galaxy Nexus?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av baxee, 1 maj 2012.

?

Rösta

1. Ja, väldigt nöjd.

160 röst(er)
    73,1%
  2. Nej.

9 röst(er)
    4,1%
  3. Vet inte.

8 röst(er)
    3,7%
  4. Har ett par synpunkter, men klagar inte.

42 röst(er)
    19,2%
  1. consone

consone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag sitter fortfarande med ICS, men jag är fruktansvärt nöjd ändå. Visst är den lite plastig, men trots det känns den välbyggd och ligger fint i handen!

2. circ

circ Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Väldigt nöjd. Klart bästa telefonen på marknaden. Jelly Bean (yakju) körs på den.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

3. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Har nu ägt min GN i dryga veckan. La in Jelly Bean direkt.

Har inte haft några problem alls, har pratat totalt i telefon i c:a 500 minuter både under bilresor etc. utan att ha någon signaldrop alls. Inga buggar, inget strul, inga omstarter eller liknande. Nu är jag inte typen som flashar in nya roms/modem etc. utan vill ha en telefon jag kan köra stock. Gillar stocklaunchern så mycket så vill inte byta ut den heller.

Flytet är helt felfritt, har inte stött på ens det minsta hack eller microlagg och det värdesätter jag högt..

Tidigare hade jag en SGS2 och innan dess en x10.

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag är överlag nöjd förutom med gps och ljud.
    ljudet är så pinsamt dåligt så man kan kräkas på luren även med volume+ eller liknande.
    turfar mycket och gps är.... sämre /likvärdig med min gamla sgs. Hoppas på en bra nexus i vinter.

5. persuader

persuader Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Fick min Gnexus idag. Upp från HTC Desire. Var påväg att köpa HOX först men till slut blev det denna. Den uppgraderade till direkt. Verkar mycket bra

6. andreas.trygg

andreas.trygg Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

alla som gnäller på ljudet och mikrolagg hit och dit.
    ni har en nexus goddamnit, roota och byt ROM, eller åtminstone kernel.
    Franco Kernel har både ljudhack och OC GPU, går som en dröm.
    Trinity är ännu rappare, har väl oxå ljudhack, men inget GPU OC än så länge.

Både Franco och Trinity har egna apps där man kan göra inställningar.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.franco.kernel&feature=nav_result#?t=W251bGwsMSwyLDNd

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.derkernel.tkt&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwyLDEsImNvbS5kZXJrZXJuZWwudGt0Il0.

7. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Vilket ljud är det som är dåligt?
    Samtalsljud genom vanliga högtalaren?
    Musik/Ringsignal genom stora högtalaren?
    Ljud genom hörlursutgången?
    Blåtandsljud?

Jag är nöjd med allt ljud på min. Har också investerat i riktigt bra hörlurar, Bose MIE2i och kompletterat med Equalizer.

Ljudchippet i GN är verkligen inget att skämmas över, men hörlurarna som följde med var rätt pinsamma...

8. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Här har du länk till In ear lurar som är ratade av audiofiler, alla typer av prisklasser så kan du väja och vraka. Till skillnad från Doktorn så är jag sjukt missnöjd med alla Bose-lurar, överpris för sämre ljud än andra. Köpte ett par westone för att få top of the line men innan hade jag ett par RE 262 som kostade en tusing som var sjukt bra också.

http://www.head-fi.org/t/478568/mul...ars-superfi-5-pro-superfi-5-eb-added-07-23-12

9. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Jag håller med om att de är för dyra (kinakopiorna ligger runt femhundringen), men precis som sagt i första meningen i din länk så är det rätt subjektivt...
    Jag var tvungen att mickla med equalizer för att få fram en renare diskant och ta bort burk-känslan, men mina öron har aldrig varit så långt borta burkigheten i in-ear lurar som i nuvarande setup.
    Jag har inte testat många hörlurar alls, så jag kan vara lurad av både inbillning och konsertskadade öron. :-)
    När jag lyssnar på akustiskt i min setup ligger det iallafall ruskigt nära faktisk ljudbild när man plinkar i träbåset i en studio. Sen gillar jag att de inte är slutna, så jag hör vad som försiggår runt omkring. Där är jag mäkta imponerad av basåtergivningen som annars alltid har varit lidande.
    Oavsett så är de lurar som skickas med telefoner knappt dugliga för samtal ens. Jag tvivlar på att ens beats-samarbetet har gett välljud direkt ur lådan, men har inte provat dem heller.

Nattinatt