Diskussion: Är du nöjd med din note?

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av baxee, 16 maj 2012.

1. Dawid

Dawid Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag holler med dom flästa att Notens skärm är sjuk eller rättare sagt hela telefonen. Men jag sålde min eftersom Samsung segade med uppdateringen till ics och sedan så var den ju lite klumpig i situationer där tex jag körde bilen och skulle svara på samtal eller sms. Trots allt en riktigt bra lur och nu när jag har denna och skriver så saknar jag min Note! Det trodde jag aldrig att jag skulle säga i början när jag köpte min note, storleken var avskräckande :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

2. j-a

j-a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jäkligt nöjd men irriterar mig som tusan på två grejer med den. Det första och största irritationsmomentet är avsaknad av notifieringsled, saknar det som tusan! Det andra är att jag ofta råkar stänga ner skärmen om jag vill sänka/höja ljudet pga. power och volymknapparnas placering. Men betyget blir ändå 4/5!:)

3. Dundrettomten

Dundrettomten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

För mig är jobbet/livet tiden före och efter Noten. Jobbar som mattelärare och har distanskurser. Jobbet innebär att serva elever även under icke schemalagd arbetstid (jobbet ska ju hursomhelst göras..) Att kunna t ex sitta i en husvagn uppe i fjälls och med pennan skicka handskrivna lösningar med matematiska symboler (som inte finns på ett tangentbord), det är ju GULD! Jag är supernöjd med Noten!!:)

4. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Jo men blir det inte slappt när man liksom håller i locket, i vecket liksom. Hopas du förstår vad jag menar..

5. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Njaää, vet inte då jag inte har använt mitt mer än ett par veckor.
    Men det är gjort för att man skall göra så tror jag iaf.

fluppen gillar detta.
  6. Lias08

Lias08 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 13
    Jag är nöjd med min Note men jag måste tyvärr sälja den ändå pga storleken som är enorm och omöjligt att skriva ett sms eller surfa med en hand och jag stoooora händer.

Jag lär sakna min Note, min nästa lur blir en S3.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

7. janhol

janhol Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Tja... Noten är 10 mm högre och 15 mm bredare än SG3, ingen jätteskillnad direkt.
    Mot SG2 däremot så är skillnaden 21 mm högre och 20 mm bredare, det är stor skillnad.

Klipp från ett inlägg i SG3 forumet där en kille varit på en demo och hållt i en SG3 idag:
    Telefonen kändes bra och hålla i men är i största laget om man vill styra den med en hand.

Last edited: 19 maj 2012
  8. zlacker

zlacker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Haft div telefoner/surf platta både med Android,Windows och symbian OS.Standard Gingerbread med touchwiz var väll "sådär" så efter ca 1 timme igår så blev det till att roota,lägga in cwm.
    ICS med Touchwiz(KingDroid_ICS_NoteMania_Edition_v1.4).Bra ROM om man vill ha alla funktioner med pennan osv men jag har svårt för extra smet av tillverkare plus att keyboard inte funkade som det skulle utan det kom andra bokstäver när man väl släppte knappen.
    Kör nu ICS_Stunner_1.4.26.1 å har hittat hem känns det som :).Kalas telefon just nu,batteri tid mm får hårdtestas på måndag då det ska jobbas och surfas på raster mm utan att ladda.

9. timoat

timoat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

HAr haft min Note sen årsskiftet med Flip case, och ligger fortfarande lika platt. För mig är Noten lättare att hålla i med flip case, då jag kan "klämma fast" ett finger mellan baksidan och flipcaset, perfekt och supersäkert att hålla i. Tror nog att utan flipcaset hade jag tyckt att NBoten varit svår och otymplig. Utan tvekan bästa tillbehöret! Fungerar ju också som ett horisontellt stand om inte ytan är för hal.

Plus att jag älskar att stänga igen den som en bok, med enhandsfattning, härligt "FLOMP" läte!

10. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Tack för infon, får helt enkelt prova ett sådant!

11. Mikdroid

Mikdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det undrar jag också. Jag har googlat om det är ett hårdvaru- eller mjukvarufel men har inte fått något tillfredställande svar.

12. TMH

TMH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har samma problem. Absolut den största nackdelen med Noten. Så sjukt synd för då det är ljusa bilder så är kvalitén helt underbart sjukt slående fin. Så det stör mig duktigt med dem mörka partierna. Hade varit intressant att veta om de som fått ics fortfarande har problemet eller om det blivit bättre. Kanske borde starta en tråd om det, för vi verkar inte vara ensamma om det.

God natt :-)

13. Mikdroid

Mikdroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag har satt in ICS och problemet kvarstår.

Noten har ju funnits ute på marknaden nu i sex (sju?) månader så jag som nybliven ägare är lite förvånad över att det inte finns en aktiv tråd om detta redan om det nu är väldigt brett.

14. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon: