är du nöjd?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av mysen, 8 okt 2010.

?

är du nöjd med din x10?

1. ja

80 röst(er)
    78,4%
  2. Nej

22 röst(er)
    21,6%
  1. mysen

mysen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    är du nöjd med din x10?
    annars varför?

2. thestaar

thestaar Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

hatar lås-släden som gör att jag inte hinner svara på samtal då den laggar och åker tillbaka hela tiden, hoppas på ny släde vid 2.1 uppdatering.

Touchen är helt galet dålig, när man ska scrolla i menyerna så råkar man klicka på apps o dra iväg dom nånstans o.s.v.

, sen är det för dåligt glid också, har provat o vaxa med bilvax utan större framgång.

Sjukt låg volym när man pratar i telefon, får skrika va 100 ggr när man snackar i telefonen och kör bil.
    Det va de de

3. Flugsvampen

Flugsvampen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu i efterhand skulle jag valt iphone 4 flera gånger om. Innan jag köpte min x10 så hade jag ingen aning om alla dessa versioner och alla problem det åstadkommer. Känns inte heller som att SE kommer lägga ner mer energi på X10:ian och uppdateringarna går riktigt segt.

Sen kan man även inkludera att batteritiden är under all kritik, den har inte stöd för multitouch samt i framtiden så tror jag att apps/spel kommer enbart vara kompatibla med android +2.2 och det tror jag aldrig kommer till X10. Sen så är skärmen mycket ojämn vad gäller känsligheten. I mitten funkar det bra, i kanterna är det skit. Detta medför många problem i de spel och program jag testat.

4. mysen

mysen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    tacksam för alla kommentarer bra som dåliga.
    Funderar på om jag ska köpa en x10, men är så osäker, så ni som är nöjda får gärna skriva varför ni tycker den är så bra.

ang släd problemet vet jag att det är fler som haft samma problem :( men kan ju hoppas det blir bättre efter uppdateringen.

Flugsvampen, varför skulle du just välja ip4?
    även om det inte har stöd för multitouch så tycker jag själv inte det är avgörande, kan vara bra när man vill zooma snabbt, men känns inte som ett måste , enligt mig i alla fall.

Trodde dom flesta touche skärmarna var dåliga i kanterna, men så kanske det inte är.

5. AndreasE

AndreasE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Folk stirrar sig väldigt blinda på OS-versionen utan att inse att SE:s gränssnitt och funktion faktiskt är stabilare och färre buggar i än vissa konkurrenters mobiler.
    Är nöjd med min X10. Tycker dock att Desire är ett bättre köp men efter den skulle jag välja X10 som tvåa bland dagens Androider.
    Iphone har en bra skärm. Är nog ett bra köp om du vill få din mobil, sen inte bry dig om att göra så mycket utan låter den vara precis som den var när du köpte den. Enkelt och fungerar.

6. tobias84

tobias84 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Hel nöjd! Bästa mobil jag haft. spelar ingen roll för mig alls att den "bara" kör på1.6

7. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Jag är nöjd så här långt! Saknar bara flash-stöd för att det skulle bli högre poäng!

8. Englund81

Englund81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone SE gen 3 (2022)
    Är grymt nöjd med min 10:a....
    Visst finns det sina nackdelar. Var oxå inne på att köpa Iphone4..
    Men som AndreasE sa:
    "Är nog ett bra köp om du vill få din mobil, sen inte bry dig om att göra så mycket utan
    låter den vara precis som den var när du köpte den. Enkelt och fungerar"
    Jag kan tycka det är kul att kunna ändra saker då och då..
    Tröttnat på ngt? Byt, ändå har du kvar samma mobil..

Mitt största problem är att jag är hörselskadad och tycker att ljudet är grymt dåligt!
    Både internt och externt..
    Min "gamla" SE C905 och frugans "gamla" T707 har MYCKET bättre ljud..

Sen oxå att jag skickar så mkt SMS är det rätt jobbigt med touch-skärm.. Men spelar ju ingen roll vilken mobil det är.
    Provar just nu SlideIT..

Det här med uppdateringar kan man vara less på.
    Var ett tag inne på köpa HTC Desire HD pga den är bättre. Men så är det.
    Kommer ju bättre mobiler hela tiden och tänkte att jag är fan nöjd med nallen så jag behåller den tillsvidare.
    Som jag uppfattat det så kan den ju bara bli bättre.. :)

9. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag är helnöjd med min X10. Allt rullar och går som det skall. Jag har inga problem med ljudet. Den laggar inte normalt sett. Det kan inträffa någon enstaka gång att jag hinner tänka tanken att nu var den sen. Batteritiden är väl ok med tanke på vad den gör men det skulle inte skada med bättre batteritid.
    Den får bli kvar några år om ingen olycka inträffar. Jag har kommit upp i åren och tycker inte att det är så viktigt att ha det senaste hela tiden. Däremot så vill jag ha det absolut senaste när jag väl köper nytt. Ja och sedan slår jag mig till ro till nästa gång. En av de bättre sakerna med mitt köp av X10:an är faktiskt detta forum. Det skrivs en massa skräp men också en hel del bra. Jag har nöje av skräpet och glädje av tipsen.

10. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Röstade nej men är ganska nöjd just nu. Sen .31 uppdateringen är ju batteritiden ganska bra. Det som gjorde att jag röstade nej var det dåliga blåtandsstödet i 1.6. Mycket krångel med BT och med mina BT Peltor hörselskydd. Kan ju inte heller använda min blåtandsklocka pga det. Så när nu 2.1 kommer så borde jag bli mer nöjd än nu då BT ska fungera bättre.

11. the machine

the machine Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag röstade NEJ, för att om den inte slutar att stänga av sig hela tiden så kommer jag att spränga den i molekyler. har precis kört den i SEUS och den e precis lika dan, imorrn åker den in på service. Frun har precis köpt en Desire nu e man bra avis. FAN FAN FAN

12. Cap_a

Cap_a Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Efter en extra funderare innan jag röstade blev det till slut: JA, jag är nöjd.
    Inte helt nöjd, men mer nöjd än missnöjd.

13. invandrare

invandrare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

nej jag är inte nöjd den är dyr telefon, touch screenen är inte så snabb, jag har en kompis som använder iphone 3gs och den är mer snabbare och väger mindre i gramm än i x10i.

å andra sidan iphone är för gays typer som vill visa vilken mobil de har . anledningen att jag köpte x10i för att jag vill ha annorlunda telefon inte samma telefon som alla gays där ute.

jag är nöjd med min x10 de fungerar som en hand dator, tycker pris mässigt borde den ligga på runt 3.500-4000. inte mer.

14. Amiga

Amiga Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro XL
    Touch fungerar dåligt, dålig fart på uppgradering av Android, stänger av sig själv är allmänt seg. Men ändå skulle jag aldrig byta den mot en iphone...

15. Ziboez

Ziboez Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

touch fungerar utmärkt, skiter i update.. ser det som en fördel till att jag köpte X10. Stänger aldrig av sig själv, använder rootad X10 + advanced task killer. Laddar hem crackade spel så allt är (Y)

16. Dadde

Dadde Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Ja, jag är nöjd. Det går som en klocka. Flyter nästan alltid fint utan lagg, hänger sig aldrig, stänger aldrig av sig, spel flyter fint (även även krävande spel som NFS Shift), blir bra bilder med kameran och ljudet är bra vid musiklyssnande.

Edit: Snart blir den dessutom ännu bättre!

17. Flugsvampen

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Android som sig är en underbar plattform, och hålls den uppdaterad hela tiden, vilket den gör, så skulle jag vara nöjd men i och med att den ska ut på flera olika telefonmodeller/märken och konfigureras till dessa så har man inte det senaste hela tiden. X10 släpptes med 1.6 när det redan då fanns bättre vilket gjorde att den var föråldrad direkt. SE vill sälja telefoner och det känns inte som dom försöker göra dom som redan köpt sin telefon nöjda. Iphone 4 användare har alltid samma telefon med samma OS version vare sig man köpte den på release dagen eller idag och allt som kommer till iphone (apps/spel/m.m) är kompatibelt.

tex: 50% av alla QR koder jag scannar fungerar inte då det inte är kompatibelt med min X10 (pga begränsningar av telefonen och/eller OS versionen)

18. mysen

mysen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 edge
    tusen tack för alla som skrivit sin åsikt, var in å kikade å provade några telefoner i dag, å börjar bli mer förtjust i samsung galaxy s, men ska fundera lite till :)

19. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    +1 håller med du

20. Flugsvampen

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

bra kamerabilder? mina blir katastrof. Fullt dagsljus och stativ och dom blir okey. Saknar min cybershot c905 med xenon blixt :(