Är du riktigt upprörd över att X10 inte kommer få mer än 2,1?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av mrNoodles, 7 jan 2011.

?

Är du RIKTIGT upprörd över att X10´an inte kommer få mer än 2,1?

  1. Ja, nu har SE gjort sitt!!

    73 röst(er)
    52,9%
  2. Nej, inte speciellt, kan lätt tänka mig en telefon från SE igen.

    65 röst(er)
    47,1%
  1. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Som rubriken lyder, är du RIKTIGT upprörd över att X10´an inte kommer få mer än 2.1?

    Diskutera gärna om ni vill, jag är mest nyfiken på hur många som är arga/ledsna/känner sig svikna mm. :)
     
    Last edited: 7 jan 2011
  2. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Finns de inte en risk att folk blir ännu mer arga över en sådan sak som en telefon? :P
    Den ska ju få 2.1.x eller vad SE kallar det.


    // A
     
    Last edited: 7 jan 2011
  3. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Är grymt besviken på SE men tack gode Gud för Z & J på Xda för deras FreeX10 custom 2.2 rom. Går klanderfritt nu, inte en omstart! älskar den...

    Sent from my Extremely awsome flawless ~FreeX10i~ 2.2.1 using Tapatalk
     
  4. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Inte upprörd, men grymt besviken på SE att man aldrig (utan att roota och bryta garanti osv osv.) kan få apps2sd, mobil hotspot och en rappare mobil - som man bevisligen får med både 2.2 och 2.3...

    Tycker att det är riktigt dåligt att säga att X10 är deras flaggskepp, så släpper man enbart 1 ''major update'' till den på ett år - sen lägger man ner i princip....Det är ruttet så det finns knappt.
     
  5. Tjotte

    Tjotte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    499
    Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Det hade vart kul med 2.2 men vafan, X10 är fortfarande den stabilaste luren på marknaden just för att SE lägger ner oändligt mkt tid på sina uppdateringar.
     
  6. Nickee

    Nickee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Kommer aldrig bli Sony Ericsson mer nu! Och dem gillar oxo göre det svårt för att inte kunne roote sin telefon och köre room en att gi 2,2..
    Har bare mini, men tycker det viser va dem går för når inte ens Xperia X10 får det.
     
    Last edited: 8 jan 2011
  7. jsvenberg

    jsvenberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Man känner sig ju lite övergiven. Telefonen är ju inte ens ett år gammal. Vore skönt om dom kunde framtidssäkra lite mer i fortsättningen
     
  8. Zkeeter66

    Zkeeter66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Dom har inte förnekat att dom INTE ska framtidssäkra...
    Men däremot så blir det inte över 2.1...
    Man får nog skilja på äpplen och päron här....
    Så övergiven? njäänjaa....
     
  9. Xaphod

    Xaphod Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Är inte upprörd. Visste vad jag köpte, anade att den inte skulle få de senaste OS versionerna så snabbt, eftersom det var SE's första android.

    Men gillade vad jag såg och höll i. Hade problem med kameran som löstes av en basbadsuppdatering rätt snabbt. Har aldrig haft problem med GPS eller behov av Apps2Sd som alla tjatar om. Surfar med xScope som har 'en-fingers-zoom'.

    Telefonen har rullat på utan strul - är riktigt jäkla nöjd! Tycker ARC'en verkar lovande, lutar åt den vid nästa byte, men kommer kolla in de andra alternativen som finns ute då också, så... time will tell vad det blir!
     
  10. Pzycic

    Pzycic Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    337
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Inte alls besviken, förväntade mig inte mer än 2.1.
    Det är trots allt SE´s första Android telefon, tycker dom har klarat sig mycket bättre än väntat. Har aldrig haft några problem med min telefon alls.
     
  11. Pjuklarven

    Pjuklarven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Upprörd? Jo i början när bomben släpptes.
    Besviken? Ja, jag trodde verkligen att SE skulle kunna göra bättre ifrån sig..
    Förvånad? Helt ärligt är jag inte det. Allt gällande denna telefon som SE gjort och hur dom betett sig stinker lång väg.

    Är väldigt tveksam till att det nånsin blir en ny SE igen.
    Less på alla besvikelser man får utstå när man förlitar sig på det företaget..
     
  12. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Seriöst.
    Vettiga trådar ni skapar hela tiden.
    Börjar ge upp här på x10 forumet, alla trådar man gör för att hjälpa med roms och andra hax försvinner pga massa jäkla pisstrådar där lipande folk ska skriva massa skit om hur arga dom är och trådar där folk skriver helt irrelevanta saker och sist men inte minst göra trådar om saker som redan svarats på i deras andra onödiga trådar.

    Bidra med något istället.

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  13. AndreasE

    AndreasE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Börjar bli trött på alla dessa klagotrådar. Kan det inte bara göras en i Sony Ericsson Allmänt så kan alla skriva ut sin ilska där så att vi som inte bryr kan slippa att ta del av det?
    Nu drar jag själv upp den här tråden men det är riktigt tröttsamt å läsa om folk som ska sälja sin och köpa en så dålig mobil som möjligt istället mm.
    Ledsen att säga det, men kvalitén på vad som skrivs på Swedroid överhuvudtaget har verkligen rasat senaste månaderna. Jag är inte ens inne lika ofta längre för det är jobbigt att sortera ut bland all skit som skrivs.

    Edit: Mitt svar blev lite felplacerat. Den här tråden finns lite värde i. Var köpa ny billig mobil tråden jag menade.
     
    Last edited: 8 jan 2011
  14. Gabriel Audemard

    Gabriel Audemard Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Visst kan även jag tycka att SE borde ta X10 lite längre. Men det är ju nu den här luren börjar bli riktigt spännande. Tänker på vad xda-grabbarna åtstadkommer. Använder just nu FreeX10 2.2 och även om den ännu inte är 100% så kommer jag aldrig lämna den till förmån för någon SE-mjukvara.
     
  15. Lungberg

    Lungberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag äger en X10:a och det kommer bli den sista sonyericsson mobilen för mig, äget ett 20 tal sonyericsson mobiler genom året och jag har under de senaste åren bara blivit mer och mer besviken på dom, började vid p800i att gå ner för, andra tillverkare har alltid haft för delen med att hålla sina mobiler med, symibian, windowsmobile och android uppdaterade med senaste av versioner av programvaran, men köper man en sonyericsson så får man hoppa av glädje av att få som vi fick nyss en os-uppgradering för inte hänt, p800, p900i, p910i, p1i, x1:a..så köper man en mobil från dom så ska man inte ha förstora förhoppningar. Lyckligtvis har jag en iphone 4 som andra telefon som funkar finfint men även den har sina brister. Hur som helst, aldrig mer en sonyericsson för min del, orkar inte med sena lovade uppdateringar och mobiler som man inte enns kan skriv A på utan att trycka flera gånger. Synd att vi inte får högre os för telefonen har ju bra hårdvara, tråkigt och en besvikelse, de skulle hållt sig till sitt egna os som förut på k750s tid tillexempel då kunde man inte bli besviken. Får bli htc om det blir någon ny android telefon, gillar android
     
  16. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Hade de slutat med 2.2 istället så hade det inte alls känts som ett lika hårt slag. Det hände mycket i steget mellan 2.1 och 2.2, medan steget mellan 2.2 och 2.3 inte alls var speciellt betydande. Mest lite grafiskt pill.

    Tråkigt att det blev stopp vid 2.1, men det skulle inte hindra mig från att köpa en SE i framtiden.
     
  17. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    men det är möjligt att 2.1x är det SE säger är lika bra som 2.2/2.3, det är ju uppdateringar som kommer med den t ex dlna, times- & mediascapeförbättringar, möjligt att det kommer mer som vi inte känner till? mt kommer ju också snart, så det är ju möjligt att SE har en del trevliga saker på lur 2.1x. men visst hade varit bättre med 2.2
     
  18. TLink

    TLink Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har alltid ägt en Ericsson/SE bortsett ifrån en kort period med Nokias gamla gröna banan och jag tänker fortsätta med SE, de gör bra skit som passar mig och de har alltid ett stort utbud av telefoner som nån passar mig.

    Folk letar fel och då finner de fel oavsett telefon. Om folk kollade lite mer på vad de behövde mer än vad telefonen innehåller så är jag säker på att väldigt många skulle köpa andra telefoner.
     
  19. Kenjie79

    Kenjie79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har väll detta med SE och 2.1 traggats sönder från avig och rätan. Acceptera att X10i är en "Gammal" telefon. De tar erfarenheten från X10i som är deras första Android och lägger sen kraft på en ny i detta fallet Arc. Inget konstigt. X10i kommer få uppdateringar men inte uppgraderingar. End of story. Om ni nu vill ha en X10i med högre rev. än 2.1 kör då in 2.2 själva och sen acceptera faktum att SE inte kommer lägga ner mer krut på den.
    Om detta nu inte ett alternativ.. köp en Arc. Kan vi nu lägga ner detta eller ska ni fortsätta detta tunnelseende och stanna kvar på grottmänniska stadiet och älta faktum som varken du eller någon annan kan rå på?
     
  20. tureture

    tureture Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Är inte speciellt upprörd! Detta var deras första version och nu har de lärt av sina misstag och kommer igen med nyare och bättre versioner i fortsättningen. Så här brukar det fungerar inom all elektronisk utveckling. Jag hade nog innerst inne räknat med detta!