Är du riktigt upprörd över att X10 inte kommer få mer än 2,1?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av mrNoodles, 7 jan 2011.

?

Är du RIKTIGT upprörd över att X10´an inte kommer få mer än 2,1?

  1. Ja, nu har SE gjort sitt!!

    73 röst(er)
    52,9%
  2. Nej, inte speciellt, kan lätt tänka mig en telefon från SE igen.

    65 röst(er)
    47,1%
  1. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Well, vi är uppe i 800 i quadrant och 33 (Till och med 40 !) MFLOPS i Linpack med JIT. (Detta duger till och med för att spela Dungeon Defenders )
    APP2SD går att fixa manuellt.
    Tether går att fixa med Root.

    Vilka fler funktioner saknas?

    Enda som inte går är 2.2 Apps.
     
    Last edited: 11 jan 2011
  2. PaKr

    PaKr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Du är ju en ännu större idiot än "Bert Karlsson", denna tråd handlar om hur illa SE behandlar sina kunder, hur kan då våra åsikter klassas som Spam.
    Vad för vettiga åsikter kan man komma med i en "klagotråd?"
    Att vi ska börja älska SE för att vi MT ett år för sent, eller att vi ska tycka att det var en bedrift att dom lyckades få ut 2,1 redan sista oktober eller att vi tycker att det är ok att dom dödar X10/X8:an redan i början av 2011?

    Jag har för mig att jag tidigare i denna tråd talat om för dig att det du pysslar med är precis samma sak som det hjärntvättade folket under kommunisttiden i Sovjet sysslade med, du försvarar "husse" till sista blodsdroppen.

    Om du nu tycker att SE har skött sig som dom ska och sitter hemma och run**r till bilder på nya Arcen, lämna då denna delen av forumet och gå över till SE Arc trådarna istället.

    Se har ju SE på sin egen produktblogg inte ens kunnat ge ett ja/nej på frågan om dom kommer att uppdatera Arc förbi 2,3, tycker det säger en hel del om detta företag.
    http://blogs.sonyericsson.com/products/2011/01/10/xperia™-arc-design-and-home-screen/ se punkt 5.
     
  3. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Trådarna som skapades är totalt onödiga då alla disskuterade samma saker i varje tråd.

    Nej, jag säger inte att ni ska älska SE, är ni så upprörda över att dom dödar X10-familjen så köp en ny telefon? Eller är det för att ni inte har råd med en ny telefon som ni är upprörda?
    Get over it.
    Vad är meningen med att sitta och älta över att man inte får någon nyare version?
    2.1 funkar skit bra. Bättre än vanilla 2.2 precis som SE sagt.

    Ja, jag ska gå över till Arc forumet så fort jag inskaffat mobilen :)

    Dom kanske inte ens har disskuterat om det ännu?

    Tydligen är det enda du vill ha är att det ska stå 2.2 i " Om Telefonen " menyn .
    Eftersom allt går att fixa i 2.1.
    Enda vi inte kan göra är att köra 2.2 apps.

    Telefonen dör inte bara för att vi inte får fler versioner.
    Den funkar finfint ändå.
     
    Last edited: 11 jan 2011
  4. AndreasE

    AndreasE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Alla gnällspikar varför köpte ni X10?
    Ni visste ju att multitouch inte fanns och SE har bara sagt att den skulle få 2.1 så det visste ju jag redan när jag köpte den i april/mars. Det kan man ju gnälla över och då helt enkelt köpa en annan telefon. Men att köpa den och sen gnälla. Då ligger ju problemet hos än själv.
     
    Husknuten gillar detta.
  5. Pjuklarven

    Pjuklarven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Bara för att rätta dig lite så klargjordes faktiskt inte frågan om MT's vara eller icke vara på x10 förrän nån dag innan den släpptes.
    Knappt ens en vecka har jag för mig, det tycker säger en del om hur rent mjöl man kör med, tycker inte du?

    Sen att dom inte verkar vilja uppdatera över 2.1 nej visst det har inte uttryckligen utlovats, dock har det diskuterats, av Rickard själv exempelvis.
    Men vad som än har skrivits så blir jag besviken över att dom inte ens hinner ifatt sina konkurrenter innan dom lägger ner arbetet, frånsett några buggfixar då.

    Men alla ni som känner er ha rätt att gnälla på oss som känner oss besvikna och övergivna av SE, ursäkta men vem f*n tror ni att ni är?
    Det framgår klart och tydligt i rubriken på tråden vad den kommer handla om så vill ni inte läsa eller diskutera ämnet så håll er i en annan tråd.
    Den här tråden är till för oss som vill vädra våra åsikter och synpunkter, deal with it..
     
  6. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Nej, den här tråden handlar om vad folk tycker, inte att SE behandlar sina kunder illa.
    Och omröstningen är till för att se vilka som kan tänka sig att handla en ny SE lur eller om man tycker SE gjort sitt som inte kommer ta X10 till mer än 2.1.
    <3

    Säger som Cap_a - det är bara en telefon, jag är nöjd, och kommer förmodligen inte tveka handla en SE igen.
     
  7. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Japp, men åt båda hållen, alltså inte bara för dom som känner svikna, utan även för dom som är nöjda med sina X10´or.
    <3
     
  8. Pjuklarven

    Pjuklarven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    693
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Point taken, det är sant, men jag tycker ändå inte man ska börja tracka ner på varann bara för att man tycker olika, that's all :)
     
  9. harryville

    harryville Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Really love my x10. All things that were 'missing' have always been missing in my previous 15 years of mobiles!
    Design and camera got me in the x10. Seriously thinking of upgrading to Arc.

    Sent from my X10i using Tapatalk
     
  10. Fishk

    Fishk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 496
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Samma här.
    Men om SE klantar sig igen då börjar jag nog tveka haha :)
     
  11. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Sen är det väl så att SE skiter inte i oss utan dom gjorde ett misstag som gör att dom inte kan uppdatera OS:et pga kernel-relaterade orsaker, men vi kommer ju fortfarande få mjukvaru-uppdateringar som förbättrar prestanda, bugg-fixar m.m löpande.

    Sen är det så som fishk säger allt ni kan göra i 2.2 kan ni göra med era x10:or också Förutom ladda hem appar som kräver 2.2, och om ni är så sugna på 2.2 Då har ni ju zdzihu's ROM froyo 2.2 beta1 den har näst intill allt som 2.2 har och imo stabilare än SE's 2.1 ända som saknas är kamera men den jobbar dom med och kommer säkert komma inom kort..

    uploadfromtaptalk1294786018130.jpg


    Sent from my ~FreeX10i~ 2.2 Froyo by zdzihu & co. [THM] - Dark Style by "XperiaX10iUser"using Tapatalk
     
  12. AndreasE

    AndreasE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER


    Blev en väldigt konstigt rättning där. Du säger att du ska rätta mig sen bekräftar du exakt vad jag sa om att alla visste att multitouch inte fanns när den släpptes. Om det nu bara var någon dag så var det ju INNAN den släpptes.

    Och rent mjöl. Det var bara att titta i specifikationslistan långt innan. Stog det något om MT där? nej. Exakt då finns det inte. Hade det funnits hade det stått klart och tydligt.

    Problemet är att folk bygger upp en drömbild om hur de VILL att det ska vara, sen när det inte är som i deras lilla drömvärld så skyller de på SE istället för att inse att de själva haft fel.

    Jag tycker också det är dåligt att det inte kommer något nyare, men jag inser att de har inte lovat någonting annat än 2.1 från början så jag kan inte klaga för jag visste vad jag köpte. Såhär i efterhand kanske en Desire hade varit bättre men jag hade ingen stenkoll och trodde inte den skulle få 2.2 så fort.
     
  13. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag tycker inte om gnällspikar och försöker undvika att gnälla själv. Men det är bra att framföra kritik, fast på ett konstruktivt sätt, för bara då vet SE vad vi tycker och bara då kan de komma med nya produkter som bättre passar våra behov. Jag är jäkligt nöjd med min X10, men handen på hjärtat så hade jag tyckt det varit enklare om SE tex aktiverat JIT istället för att jag ska behöva göra det själv. Bara ett exempel.
    Men jag håller med om att det är ett jäkla gnäll överallt. Mest från icke X10 ägare.
    Skicka erat gnäll direkt till SE istället, där lär det göra mest nytta. Jag lovar!
     
  14. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Det är fortfarande ingen som svarat på det detta "mycket" skulle vara.

    Att den praktiska prestandan skulle öka nämnvärt är inget annat än skitsnack. Är man sifferkåt går JIT dessutom att aktivera.

    Apps2SD går att fixa med root, liksom wifi tether.

    Vad är det du saknar egentligen?
     
  15. nioh

    nioh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Jag är väl en av få användare som inte vill roota min telefon.
    Jag vill bokstavligt talat inte få admin-rättigheter.

    Därför är jag lite besviken att de inte enligt nuvarande plan kommer uppdatera högre än 2.1.

    Däremot tycker jag min telefon fungerar väldigt bra med 2.1. Taskkiller känns inte nödvändigt längre. När jag hade 1.6 gjorde taskkillern nytta för mig.
     
  16. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Jobbar själv på ena halvan av företaget.
    Då är de ju självklart att en stor hög använder SE-telefoner ;)

    Så, låt säga av mina kollegor.. 20-30st jag direkt jobbar med som har X10/mini/x8
    samt kanske 20 vänner som har dito lurar så är de nog MAX 5 av dessa som
    faktiskt har rootat telefonen.
    Av dessa 5...
    Så är de nog bara jag och en till som har gjort nåt som root, förutom att avinstallera
    någon app och fixia wifi teth.

    Det är vi tekniknördar som sitter här på forumen som gör saker.
    Och det är vi som gnäller om det är något.

    Jag såg en tjej igår på Max med en Desire. Vågar ta gift på att hennes lur gick på
    Android 2.1. Inget utdömmande mot henne utan jag tror att generella synen är att
    versioner inte spelar så stor roll och fungerar för stora massan. De är nöjda.

    Tänk ofta när du är hemma hos vänner..
    Varje gång man lånar en dator så gnäller antivirus, windows update osv osv osv.. flash
    att "There's an update available".. Alla kryssar bort och ingen installerar.

    Folk skiter i vilket.
    SE annonserar ut för tekniknördar att sluta jaga dem om något de inte ens tänker göra.
    Vilka ser detta meddelande? Tekniknördarna.
    Svensson skulle inte ens bemöda sig att ta reda på nåt. :)

    // A
     
    ormetkruper, Husknuten, infexis och 2 andra gillar detta.
  17. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Är inte glad över detta, men det är inte såå katastrof heller, jag förstår hur de tänker..
     
  18. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Personangrepp tar man bara till när övriga argument är slut...
     
  19. Cap_a

    Cap_a Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Min 3 år gamla HP dator kör fortfarande på Vista. Jag är så jävla besviken på HP att de inte skickat en gratis uppdatering till Win 7, den har ju funnits ute så länge nu... :P:P:P
     
    holck och Husknuten gillar detta.
  20. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    infexis gillar detta.