Är Google Camera open source?

Diskussion i 'Applikationer' startad av solgule, 5 maj 2018.

  1. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Någon som har en länk till källkoden för Google Camera? Alltså till java-koden, inte till en apk-fil (de som ändrar i apk-filer kallas normalt hackers).

    Google Camera är kamera-appen som Nexus och Pixel använder (kallas ibland Gcam). Den förekommer även flitigt här på Swedroid i form av länkar till mods för andra telefoner än Googles.

    Källkoden ska alltså ligga under följande paket, första kodraden i java-filerna:
    package com.google.android.GoogleCamera;

    Allt jag hittar är en exempel-app: Pixel Visual Core Camera, och den har inget med Google Camera att göra, men kanske är den orsaken till förvirringen här på Swedroid och andra forum?
    Projects – opensource.google.com
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Jag tror inte den är open source. Android och Google är egentligen helt separerade i den mening att Android helt fungerar utan några av Googles appar. Man skulle egentligen kunna se det som att Google brandar sina enheter på samma sätt som tex Samsung och Sony gör. Google Camera är helt enkelt en app i Googles modifikationer av Android för sina egna enheter. Så även om Android i sig är open source så är inte alla Googles appar det
     
    solgule gillar detta.