Är HTC Wildfire bättre än sämre än X10 Mini?

Diskussion i 'Wildfire' startad av Poptot, 12 aug 2010.

1. Poptot

Poptot Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Är det nån som vet om Wildfire är bättre? Tänker mest på skärmen om dem är lika bra ;)

2. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Jag har testa en Wildfire (är som Desire fast mindre och svagare) och är riktigt skön. Mini har jag bara testa lite lätt i en affär så kan tyvärr inte utala mig så mycket om det.

Det jag stör mig på är ju att det är Android 1.6 på X10orna. Medans Wildfire åtminstone kör 2.1.

3. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Beror väl på hur man ser det. Å ena sidan har WF större skärm, å andra sidan upplevs den pixligare, och å tredje sidan blir X10 mini mindre (även om den är tjockare vilket jag själv ogillar). X10 Mini har snabbare modernare processor och 3d-accelerering så spel flyter bättre och rent generellt borde den vara snabbare, men å andra sidan är skärmen så liten att spela på och saknar multitouch (eller mjukvaran saknar det rättare sagt). Dessutom får WF Android 2.2 vilket ger den 2-5ggr bättre prestanda där CPU:n sätter gränsen så om ett tag borde den bli betydligt rappare förutom 3d-spel då.

WF är mer välbyggd tror jag de flesta är överens om, men X10 mini har bättre kamera. Båda har väldigt bra samtalsljud men X10 Mini har nog bättre extern högtalare.

Beror helt på hur man ska använda den, är lite som att jämföra en stationär och en bärbar dator. Vad är bäst?

Ett plus till HTC är Sense som är fenomenalt!! Alla detaljer, kontaktbok fotoalbum hemskärm widgets osv. är helt överlägsna. De flesta hemskärmar och så brukar försöka efterapa Sense, fotoappen JustPictures som många rekommenderar efterapar HTC's galleri och är imo sämre så där har dom klart övertag.