Är min batteritid ett skämt?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Wongo, 22 aug 2010.

1. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Prövade JuiceDefender.. Hade noll och ingen effekt så den åkte..
    Min klarar en dag precis.. Nästan ingen aktivitet på dagarna men en del twitter/facebook/surf/Unified Remote på kvällarna.. Har max 10% kvar när det är läggdags.. Musik eller Video så tvärdör luren.. 1h film käkar lätt 50% av batteriet..
    Inte speciellt upphetsande men jag förväntar mig att batteriet blir bättre med tiden..
    Har bara haft den i 2 veckor så...

2. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag har precis kollat in min tele här.
    Satte på den i morse och nu ligger den på.
    Vänteläge 49%
    Tele inaktiv 49%
    Android System 2%

3. Wongo

Wongo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Helt värdelös tycker jag att min är, den klarade sig från halv åtta tills ett... Under denna tid låg den i fickan med allt avstängt förutom själva telefonfunktionen 90% av tiden. Ska skicka in den för att få Wi-Fi och Bluetooth fixat, så kanske är något mer fel på telefonen. Hoppas på att jag får en bättre nästa gång.

4. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 385

MINA ENHETER

jag säger bara OpenDesire! den romen är guld! surfar spelar lyssnar på musik kör en uppdatering . å efter 7-8 timmar så har det bara gått 25-35% av batteriet. :)
    men när jag hade orginal romen så hade jag också väldiga problem med batteriet. hoppas det löser sig! :)

5. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Kopar in mitt inlägg i en snarlik tråd som handlade om batteri och HTC Desire:

Stäng av onödiga synkar som Google Gmail, Twitter, FB, Aktier. Ha kvar bara en eller två, kanske FB och Väder. Även om ni stänger av Google Gmail så kommer ni få mail ändå eftersom ni är inloggade redan. Ni stänger av dessa tjänster genom "Menu"-knappen > "Inställningar" > "Konton och synkronisering". Ni kan även välja där exakt vad telefonen ska synka i programmet och vad inte.

Kan vara guld värt detta. Testar det själv nu och vi får se hur länge batteriet räcker även med "Mobilt nätverk" inkopplat.

6. honoka

honoka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Får ingen notifiering om nya mail till mitt Gmail-konto om Gmail-synk inte är aktiverat!

7. Egil

Egil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    696
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Det som gjorde störst skillnad för mig var att stänga av 2g-nätet!

8. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jaså? För det får jag. Men du kanske ska välja att den bara synkar mot Gmail:et (alltså mailet) å inte mot kalender och kontakter? Du får prova dig fram som jag gjorde! ;)

9. Wongo

Wongo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har testat i princip allt, och misstänker starkt att det är fel på batteriet. Under 40 minuter när den låg i fickan drog den 10%. Detta var med Handcent Sms, LauncherPro, netCounter, Quick Settings och STHLM Traveling som de enda installerade appsen (installerade efter en hard reset). GPS, Wi-Fi, 3G, Auto-sync, osv. ALLT var avstängt.

10. honoka

honoka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jadå, det är inga problem med batteritiden för mig. Har endast synkning av Gmail på. Kontakter och Kalender synkar jag av backup-anledningar någon gång i veckan. Väder behövs inte, jag har fönster. Nyheter läser jag i tidning och jaa. Ni förstår :)

@Wongo
    Något är det som inte går och lägger sig. Orkar du med en hardreset igen så är det mitt tips. Men installera inte en enda app. Är det skillnad så är det någon av de apparna du just nämnt som är problemet

11. Wongo

Wongo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är nu säker på att det är något fel på mobilen... Gjorde en hard reset och lät allting vad avstängt, mobilen hade inget SIM-kort i heller. När den nu har legat med släckt skärm i 2 h 45 min har den endast 69% batteri kvar. Detta är ett skämt, jag har ändå haft den i ett par dagar nu och laddat upp den 5-6 ggr.

Wi-Fi eller Bluetooth fungerar inte heller så jag misstänker på att det är allvarliga hårdvaruproblem på min telefon och ska därför häva köpet från OnOff och köpa den från en annan plats :)

12. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

@Wongo
    Jag är i princip samma situation som du men skillnaden att jag inte har gjort hard reset och sedan inte installerat några appar. Dock gjorde jag en hard reset och har endast quicksettings, launcherpro, documents to go, note everything pro, linda file manager, spare parts installerat och allt annat avslaget. Tror jag också ska kontaka försäljaren i detta fallet. Orkar inte felsöka längre...

13. Adam

Adam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har "Telefonen är inaktiv" på 42% hur får man ner de?:S

14. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Det är nog bakgrundssynkningarna som drar då plus mobildata/wifi/blåtand..
    stäng av det som du inte använder så blir det nog lite bättre.

15. PMK

PMK Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förut fick jag ladda telefonen en gång om dan. Det jag gjort är en "soft reset" vilket inte gjorde så mycket, det som drar otroliga mängder batteri är Wifi och 3g/2g nätet så det jag gjorde var att sätta in widgets för de två åvan nämnda på startskärmen. När jag ska in på nätet trycker jag antingen på wifi eller 3g nätet, tar ca 3 sek så är du uppkopplad. Efter detta så hade jag igång min Desire i 70,5 h innan laddning (10% kvar av batteriet när den laddades).

16. S@llad

S@llad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kan ju bara säga hur min telefon beter sig och hur jag använder den och om jag börjar med att säga på morgonen när jag går hemifrån så tar jag laddaren (fulladdad) ur telefonen och slår på luren.
    Efter ett 20minuters samtal och lite surfande i 20 minuter kommer jag till jobbet runt lunch (cirka 3 timmar efter ankomst till jobbet) har jag 90% kvar av mitt batteris kapacitet.
    Jag har satt ner tiden för hur fort skärmen skall släckas.

17. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Testade i förrgår tricket med att ladda batteriet på ett speciellt sätt som finns beskrivet i artikeln: https://swedroid.se/htc-tipsar-desire-agare-om-batteriknep/
    Har faktiskt noterat en märkbar förbättring. Är hemma sjuk så det blir rätt mycket surf, facebook o twitter samt messande. Fulladdat i morse och fem timmar senare har jag fortfarande ca 90%kvar.