Problem: Är min digitizer FÖR bra?

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av dadilydoo, 26 apr 2015.

  1. dadilydoo

    dadilydoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Nexus 5
    [​IMG]

    Bifogat är en jämförelse mellan vad som registreras i digitzern på min N5 vs S5. Cirklarna representerar varsin "tap" på skärmen. Som ni ser registreras ett helt gäng med tryckpunkter i digitizern på S5an medan det bara är en per "tap" i N5an.

    Ska det vara så?

    Jag upptäckte nämligen i ett spel att flera av mina taps på skärmen registreras som mycket små scrollningar. Det resulterar i att jag istället för trycka på knappar i rullistan börjar scrolla istället. Sjukt irriterande! Har INTE upptäckt något liknande i andra appar (har inte spelat fler spel än just detta än så länge). Är det här normalt på en nyare lur? Som referens har polaren med sin N9 inte samma problem som jag i samma spel och har hittat en annan på spelets forum med en S6 som beter sig likadant.

    Appen som jag testat med är: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cp.stest
     
  2. Droid_269

    Droid_269 Guest

  3. dadilydoo

    dadilydoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Mjahapp. Samma resultat. Då är det nog just den appen som är för känslig för input.
     
  4. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Här är om jag gör med hela tummen. Bilden innan va bara en lätt touch med tummspetsen ;)
    [​IMG]
    Edit skitkass kvalité med tapatalk upload. Men vart bra många fler prickar iaf ;)