Problem: Är min S3 trasig eller kan det fixas?

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av m1cke, 28 feb 2013.

  1. m1cke

    m1cke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Google Pixelbook
    Platta 2:
    Microsoft Surface Pro 7
    Har kört lite olika ROM och det har alltid funkat bra. Nu har jag dock problem.

    Kör Null_

    Det började med att telefonen släckte skärmen och reagerade inte på något, Spotify fortsatte dock att spela. Bootanimationen för Null_ började visas och höll på så tills jag stängde av telefonen (höll inne powerknapp i 8 sek)

    Morgonen efter var skärmen svart och knappar reagerade inte. Tvingde en omstart och telefonen startade upp.
    Idag har den hållt på så och blivit värre och värre. Den fryser helt och skärmen fortsätter att vara tänd i flera minuter (om den var på när den frös)

    När jag skulle flasha om så hoppade den ur och tillbaka till recovery innan den var slutförd. Kunde inte heller göra en wipe.
    Flashade då Null_ till second rom men får samma problem.

    Kör jag igång ett program så fryser den efter ett tag. Enda gången jag kunde köra den var när jag råkade se att den där Mediascanner var igång, dödade den och sedan funkade telefonen någon timma. Kan ju varit en tillfällighet.

    Jag har testat flera olika Null_ med samma problem.
    tänkte leta upp stock och dra in den med Odin, men är det någon som har någon idé om detta är ett hårdvarufel eller mjukvarufel.
     
  2. m1cke

    m1cke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Google Pixelbook
    Platta 2:
    Microsoft Surface Pro 7
    Flashade stock men det blev ingen skillnad. Får försöka få till Triangle away och Tre´s Stock och lämna in..
     
  3. m1cke

    m1cke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Google Pixelbook
    Platta 2:
    Microsoft Surface Pro 7
    En natt utan batteri. 2 misslyckade uppstarter. Sedan är den helt ok igen. Underligt.