Problem: Är min telefon död? Rädda data?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Aibo, 4 jun 2014.

  1. Aibo

    Aibo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min gamla trotjänare har slutat att fungera. Den är helt svart om man inte har AC-adaptern i. Men då visar den bara laddningsikonen (batteri med blixt på). Försöker man starta telefonen så visar den bara Google logotypen för att sedan bli svart och sedan visa laddningsikonen igen.

    Om telefonen är kopplad till datorns USB kontakt eller om den inte är inkopplad alls, så svarar den överhuvudtaget inte på någonting, aka stendöd.

    Tog ut batteriet och det ser ok ut dvs det är inte buckligt (men det kan ju vara trasigt ändå). Så jag har beställt ett nytt originalbatteri i hopp om att det "bara" är batteriet som felar. Har kollat USB porten, och den ser också ok ut.

    Är det någon som varit med om något liknande och har några bra tips?

    Om det inte hjälper att byta batteri. Går det på något sätt att fiska ut informationen ifrån minnet på en telefon som inte vill vakna? (Har lite bilder och annat som jag tyvärr inte har någon backup på.)
     
  2. Aibo

    Aibo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick mitt nya originalbatteri idag. Pluggade in det och hittills verkar telefonen fungera utmärkt. Gjorde en snabb backup för att vara på den säkra sidan. Däremot verkar det vara glapp i micro USB kontakten. Så det får nog ändå bli en ny telefon på lite sikt. Men hoppas på att hålla ut till efterföljaren till Nexus 5 kommer.
     
  3. Aibo

    Aibo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nehep. Telefonen tvärdog helt plötsligt. Den fungerar till dess att man stoppar i USB-kontakten. Då dör den direkt. Så resultatet är att telefonen inte går att ladda.

    Så slutresultatet för mig blev en ny telefon. En Google Nexus 5. Hade ju hoppats att kunna vänta till i höst. Men men, de är ju inte så dyra direkt.
     
    indika gillar detta.
  4. Jommie

    Jommie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2013
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag hadde strul med min. När jag pluggade in laddaren tändes skärmen, sen släcktes den efter 15 sek som det var satt till, för att direkt tändas igen. Over and over and over. Och vägrade ta laddning alls. Samma om jag kopplade till datoren. Datoren ville inte känna av vad det var för enhet.
    Felet? 1 1/2 år med att ha telefonen i byxfickan. Det har samlats ludd i kontakten på telefonen så det inte gick stoppa dit kontakten helt. En liten nål - lite pill - och telefone var så god som ny.

    Så, innan du köper nu, kolla så det inte är ludd i kontakten :D