Är mitt batteri trasigt, eller annat fel?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av jolerius, 21 dec 2010.

1. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Jag skulle nog avinstallera så mycket som möjligt, en app/widget i taget för att se om det blir nån skillnad och om det inte blir nån skillnad när allt är borta flashat om luren.

2. muggen

muggen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ofan, ja men då ska jag absolut reklamera mitt batteri. Detta e juh fan löjligt kasst. Testade kalibrera det igår men var precis lika idag..

3. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Nu efter 52min efter urpluggning och 3 bilder tagna, skickat 5 MMS, tagit emot 5 SMS och skickat 6 SMS ligger batteriet på 99% :)

4. harrborg

harrborg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

God Jul på er!

Jag kör med Voodoo 5.0.1 på stock froyo. Brukar normalt ha cirka 2 dygns batteritid. Från och med ett par dagar sedan är batteritiden nu 9 (nio!) timmar...laddade telefonen avstängd igår kväll till kl 23 och startade den, när jag tittade till den kl 09 så var det critical low, drog igång Angry Birds för att se om den tänkte stänga av sig eller om det bara är fel på indikatorn och han spela 3 minuter innan den stängde av sig.

Vad har jag då gjort med telefonen senaste dagarna?

- Uppdaterat Maps (tror jag det var, maps står dessutom som running application fast jag inte har den igång?)
    - Uppdaterat Market
    - Installerat Nexus S live wallpaper (använder det dock inte)
    - Installerat Zaps Hitta
    - Ändrat min Exchangesynk från en timmes poll till push (bytte dock tillbaka till poll igår innan nattens idletest)

Någon som har något förslag på vad som händer?

5. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Kan vara en så simpel grej som att ett program intre stängts av helt och legat och sugit batteri i bakgrunden, ibland kan det medföra att telefonen aldrig riktigt går ner i idle-mode. Då suger det ur batteriet på nolltid. Prova att köra igen och se hur länge batteriethåller. Och, tänk på att alltid backa dig ur program så dom inte ligger i bakgrunden och suger juice.
    (att tillägga, när ett program inte är "aktivt" ska det inte dra några systemresurser sägs det. Men det gör dom i alla fall ibland. Har råkat ut för det själv ett antal gånger).
    Lycka till och God Jul!

TrueDesire gillar detta.
  6. DeLux

DeLux Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Även jag har råkat ut för försämrad batteritid de senaste dagarna. Jag kör fortfarande 2.1 men har gjort en del installationer av widgets och Go Launcher de senaste dagarna.

Innan jag gjorde installationerna hade jag bra batteritid (laddade den ca 2-3 ggr/veckan), men nu märker jag att batteritiden rasar. Hade den på laddning under natten och nu när jag skriver detta har jag ca 22% kvar trots att telefonen har idlat 99% av dagen.

Man börjar ju undra vad det är som orsakar detta. Precis som er andra så har Google Maps uppdaterat sig nyss, men jag har ju även ändrat launcher samt installerat lite widgets.
    Go Launcher installerat
    Winamp widget installerat
    En kalenderwidget installerad
    Battery solo widget installerad
    En widget för att skifta launchers (home manager) installerad.

Har även skaffat et trådlös router så wifi har varit påslagen de gånger jag varit ute och surfat på mobilen (max 1 timme/dag).

Nu har jag tagit bort kalenderwidgeten för att se om det kan ha varit den som sugit ur batteriet. Har även tagit bort Battery solo.
    Jag är nöjd med Go Launcher så jag hoppas att det inte är den som ställer till det. TW finns ju fortfarande kvar i bakgrunden och suger batteri, eller gör den det???
    Till saken hör att när jag körde TW så stängde jag ner de program som ploppade upp i TW taskmanager på en gång. Nu när jag bytt till GO Launcher och läste att man ska låta Android sköta det där med att stänga av program själv så har jag föjt de råden.

7. DeLux

DeLux Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Nu har jag avinstallerat Go Launcher och tagit bort alla widgets som jag installerat i samband med att batteritiden blev kass. Tyvärr är det ingen skillnad. Provade tricket med att ladda telefonen fullt, sätta på den, stänga av den, ladda vidare osv men det blev ingen skillnad.
    Skärmen är ställd på ganska låg ljusstyrka.
    Kan inte förstå att detta uppkom så plötsligt. Ena dagen en standbytid på över 2 dygn, nästa dag räcker den inte ens 12 timmar trots att den bara ligger och idlar medans jag är på jobbet.

Lutar åt att jag beställer ett nytt batteri nu.

8. harrborg

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

hallåj, jag har nu kommit till rätta med mitt batteriproblem jag hade enligt inlägget ovan.

Efter jag bytte till Push i exchangekontot hade jag enligt *#*#4636#*#* -> "battery history" väldigt bred stapel på "Partial wake usage". Bytte sedan från Push tillbaka till en timmes poll men batteritiden vart inte bättre.

Då tog jag bort batterystats.bin enligt intruktioner på nätet och samtidigt stängde av exchangekontot helt, nu har jag ingen stapel alls på "Partial wake usage" och batteritiden i skrivande stund är 65% kvar, 1d 11h 31m since unplugged...stor skillnad från 9 timmar jag hade på julafton!

Aloha gillar detta.
  9. Röda Stjärnan

Röda Stjärnan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min drar 1% batteri / timme

Hej!
    Tänkte bara meddela att jag haft stora problem med batteritiden på min Galaxy S. När det var som värst räckte ett fulladdat batteri ca 7 h.
    Nu har jag konfigurerat min telefon som så att den drar ca 1% batteri / h vilket skulle göra att batteriet skulle teoretiskt kunna räcka i ca 4 dygn.

Dessa inställningar har jag:

Android 2.2 uppdaterad via Kies. Andra uppdateringen inte den som drogs tillbaka. Min är dessutom systemåterställd efter uppdatering.
    Har inte uppdaterat senast Maps, Market etc. Ska väl göra det så småningom.
    Har både Exchange mail och Gmail konto. Har dock ställt in exchange att aldrig kontrollera mail från att ha haft push. Nu går jag in på mailen och då kollar den. Perfekt för mig. Har även stänkt av synkronisering av bakgrundsdata samt automatisk synkronisering. Detta under inställningar-konton och synkning. Har inget extra program installerat som kollar batteridrift. Har inte heller någon väderuppdatering eller något annat under daglig genomgång. Tror faktiskt att det framförallt är synkroniseringen av exchangekontot som gjorde störst skillnad.

När jag nu använder telefonen lite med mest samtal så drar den ca 1% batteri / h.

Aloha gillar detta.
  10. erikssonpeo

erikssonpeo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för tipset om push röda stjärnan och harrborg. Har jätteproblem med batteritiden och har aktiverat push för en vecka sen. Tycker ju att det ska dra mindre men men.
    Är även epost som är den största boven när det gäller att väcka mobilen enligt spare parts såg jag nu. Ställer in den på att synka varje heltimme på dagtid och var fjärde nattetid få se om det hjälper.

11. harrborg

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag tyckte inte att det hjälpte att gå från push tillbaka till poll per timme, jag hade lika mkt "Partial wake usage" ändå. Var tvungen att ställa in den på "Never" innan den slutade, sen har jag iofs inte provat att gå tillbaka till per timme efter det utan jag nöjer mig med manuell pollning...

12. soulseller

soulseller Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

alltså, jag är förmodligen helt dum i huvet, men jag hittar inte var man ställer in hur ofta gmail ska synka. Someone? Anyone?

13. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Gmail synkar via push så det är ingenting man ställer in.. Man kan säga att så länge som bakgrundsdata är på, så synkas gmail.

14. erikssonpeo

erikssonpeo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

angående exchange så suger det ordentligt med batteri, prövade stänga av push och använda manuell synk men det blev inte bättre (precis som du sa harrborg ). Däremot när jag använder POP3 så blev det en enorm skillnad.. Auto synk varje timme och den drar inte alls lika mkt batteri.

15. Aloha

Aloha Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ska testa tipsen som ges här. Tråkigt att detta uppkommit nu, jag har inte ändrat dessa inställningar och aldrig haft problem med batteritiden tidigare.. :( Hoppas att Samsung löser detta!

Jag testade stänga av i princip allt i telefonon och har efter 3 dagar utan laddning fortfarande 15% kvar av batteriet. Så det finns hopp! :)

16. DeLux

DeLux Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag laddade batteriet fullt imorse igen. Nu har jag 22% batteri kvar.
    När jag kollar infon om batteriet m h a *#*#4636#*#* så visar den "Time spent without sleeping 5h 33m. Detta trots att jag 90% av tiden har haft den liggandes på en byrå med skärmen släkt och inga aktiva applikationer igång.
    Blir inte klok på detta.

17. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Två frågor: vad kör du för firmware; har du wifi påslaget?

18. DeLux

DeLux Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kör 2.1 och wifi är inte på.

Kollade igenom running serices och såg att Winamp wifiscanning var igång. Stängde ner den nu och ska kolla om det blir någon skillnad.

19. DeLux

DeLux Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Yes, då var problemet löst.
    Boven i dramat var Winamp som låg och scannade efter trådlösa nätverk. Såg att Winamp fanns med under "Running services" fast jag inte startat appen sedan jag försökt återskapa telefonen som den var innan allt strul började.
    Drog ur laddaren ca 06.30 och batteriet står fortfarande på 100%. Skönt.

20. jocke_lulle

jocke_lulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Hej!
    Har lite problem med mitt batteri också. Var hittade du "running services"?