Är mitt batteri trasigt, eller annat fel?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av jolerius, 21 dec 2010.

1. DeLux

DeLux Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Settings-->Applications-->Running services

2. jocke_lulle

jocke_lulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Ok, tack.
    Har en liten fundering. Igår kväll stängde jag av alla dataströmmar för att kolla hur mycket batteri som telefonen dragit över natten. Det visade sig att det gått 8% på ungefär 8 timmar (mycket eller normalt?). Det underliga var att displayen bidragit med ca 70%. Hur är det möjligt då telefonen varit i viloläge??

3. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Av de där 8% så är 70% skärmen. dvs inte spec mycket. Skärmen var väl på innan viloläge osv osv.

4. zappa79

zappa79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Det faktum att du inte har uppdaterat google maps kan vara en hänvisning till varför du har så bra batteri tid!

Mitt batteri verkar gå ner ca 1% / minut, och jag börjar misstänka att det har någonting med just maps att göra!

Ska testa att avinstallera maps och se vad som händer!

Sent from my fantastic SGS, using TapaTalk!

5. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Nja jag har uppdaterat maps och märker ingen försämring gällande batteritid.
    Kan ju blivit nåt fel dock, men verkar inte vara nåt generellt fel iaf.

6. davidlgj

davidlgj Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade samma problem på min lur, ungefär efter market & maps uppdateringen började telefonen dra batteri som fanke. Merän en gång vaknade jag till en totalt urladdad telefon.

Jag har alltid haft epost och gnail på push utan sådana hör problem så jag visste att det inte var det.

Det visade sig vara spotify som var boven i dramat för min del... Avinstallerade och vips allt som förut :-)

7. Aloha

Aloha Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag följde harrborgs och Röda Stjärnans råd här i tråden och nu är min förbrukning bra igen. :) Tack för tipsen!
    Hoppas bara att detta kommer lösa sig i kommande uppdateringar, mailsyncen har ju fungerat bra tidigare.. :s

8. jolerius

jolerius Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

liten uppdatering.
    Jag har nu gjort som tidigare tips i denna tråden och resettat batteriet efter alla konstens regler och dagtid ligger jag nu runt ca 4-6%/timme beroende på hur jag använder telefonen. Vilket jag tycker är ok, för nu räcker telefonen iaf en hel dag tills jag kommer hem, så jag slipper ladda på jobbet.

Men inatt hände nåt konstigt. Jag gick och la mig strax efter 23.00 med 61% batteri kvar. När jag vaknar vid 08.30 så har jag abra 20% kvar. Och faktum är att jag på natten stänger av datatrafik och syncning med hjälp av tasker. Jag har oxå stängt av NoLED med den inbyggda timer. Det innebär alltså att telefonen ligger alltså och "sover" helt å hållet och ändå drar såpass mycket batteri. Någon som har någon idé`?

Använder launcherpro+ men även widgetlocker. Kan det vara widgetlocker som spökar till det?

9. sannispannisen

sannispannisen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

skumt. använder också lp+ och wl men så mkt har den aldrig slukat nångång på natten...
    annars undrar jag också över varför jag numera behöver ladda så ofta, har inte ens tänkt på wl..(?)

10. offndr

offndr Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nyligen uppdaterat till Darkyy's ROM 7.6 och batteriet tar slut snabbt snabbt jämfört med stock JPM uppdaterat via KIES. Förr märktes inte att man hade push på Gmail på men nu får man typ stänga ned det mesta om telefonen ska vara ett helt dygn utan att ladda. Jag har läst nästan alla tråda om kallibrering på XDA men inget verkar hjälpa. Har även provat CPUset och andra appar för att åtgärda detta men det enda som hjälper lite är att stänga av all push, stänga av dataläge och endast slå på WIFI när man ska använda det hemma.
    Finns det någon som har lösning på detta elände eller är det bara att stå ut?