Är Nexus 5X bättre än OnePlus?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Terrawatt, 24 nov 2015.

  1. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Visst , den har snabbare processor och bättre kamera. Men OnePlus one har ju mer RAM och lagring.

    Har beställt en Nexus 5x nu men undrar egentligen om jag kommer känna någon större skillnad.
    Det jag stor mig OPO dock är att vibrationerna inte känns rappa. Fördelen är att den funnits ett bra tag och batteritid är outstanding utan Doze. Doze är ingen dealbraker. Har man root finns det grymma appar. (Leandroid bland annat)

    Vill ju kunna ta bättre bilder än idag. Och ha en lättare och mindre mobil. Vill dessutom, på sikt, ha bra tillgång till ROMar Gissar på 5x är ett bra val..?
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Bara baserat på ovanstående 3 punkter du nämner så är ju 5X ett mycket bättre val..I mitt tycke åtminstone.
    Den har vad jag förstått en väldigt duglig kamera, den är mindre och lättare, och kommer garanterat ha bra tillgång på roms jämnfört mot en Oneplus One.

    16GB lagring är något jag aldrig skulle klara mig med,vilket är ren idioti att tillverkare fortfarande envisas med, men samtidigt är "bara" 16GB nog mycket en vanesak...Man får vänja sig. Med det sagt så skulle jag definitivt försöka få 32GB versionen istället.