Fråga: Är ni nöjda? (frågan är endast för er som har telefonen)

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av västeråssnubben, 31 maj 2012.

?

Är ni nöjda?

  1. Värdelös

    16 röst(er)
    8,3%
  2. Sjukt uunderbar

    176 röst(er)
    91,7%
  1. binary

    binary Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    Telefon 2:
    iPhone 6
    Jag är nöjd. Ger en 8:a

    På plus sidan: väldigt bra mottagning och samtalskvalite, grym GPS, skärmen är skarp. Batteritiden är lite bättre än i min gamla s2:an. Notification LED, bra audio chip.

    Nackdelar: skärmen har sämre färgåtervining och kontrast än sgs2.
    Laggar mer än sgs2 med Android 2.4.
    Bygg Kvalité är inte det bästa, volym knappen glappar.


    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  2. box4m

    box4m Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Android 2.4?
     
  3. binary

    binary Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    Telefon 2:
    iPhone 6
    2.3.4 ofc :-)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  4. Snubbel

    Snubbel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ger den en 9a, missar full pot pga den lite hala baksidan som tvingar mig att skaffa ett skal till den. skillnaden mot min gamla ZTE blade är enorm!
     
  5. rcanka

    rcanka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Samsung borde tveklöst släppa en baksida med typ gummiaktig beläggning. Har aldrig haft handsvett tidigare men det här är fan som att greppa efter tvålen i duschen ibland. :)
     
  6. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    910
    Mottagna gillanden:
    330
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Detta är den fjärde Androiden för mig på lite drygt två år och jag tycker definitivt detta är den bästa av dem.

    Jag gillar vad Samsung gjort med Touchwiz så mkt att jag nu inte behöver använda Nova launcher som jag hade till SGS2.
    Den känns betydligt rappare än SGS2 som jag kommer ifrån och jag har inte upplevt nåt speciellt lagg förutom hemknappen som jag ändå knappt använder då backknappen är min melodi.

    Jag har fortfarande inte vant mig riktigt med storleken då jag efter snart en vecka fortfarande kan tycka den är lite väl stor men jag antar det kommer gå över.
    Greppvänligheten är iaf under all kritik så ett skal lr liknande är nästan ett måste. Där tycker jag fortfarande min gamla LG O2X var så otroligt mkt bättre med sin "gummerade" baksida.

    Så 8 av 10 SDHC får den av mig.
     
  7. rcanka

    rcanka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Varning, finns en risk att det här blir lite recension av Android samtidigt. :)
    Nöjd med telefonen.
    Många små irritationsmoment och "varför gör den inte som jag vill?", men det beror nog mer på att jag använt iOS-enheter mer på senare år.
    Sista android-telefonen jag hade var en HTC Hero med BeHero 2.2.
    När jag hade min Hero så spenderade jag mer tid åt att byta ROM, launcher o sån skit än att faktiskt använda telefonen.
    Risken finns att det kan bli likadant med denna.

    På minussidan:
    - Dålig skärm (jättefin kontrast och fantastisk upplösning, men helt snevridna färger)
    - Auto brightness. Typ "Jaha, det är skugga här, då behöver du bara 2% ljusstyrka".
    - Den är för hal
    - Kameran är inte så bra som jag hoppats, svårt med fokus och igen snevridna färger
    - Helt oacceptabelt inputlag för att ha den kraften, men det löser sig förhoppningsvis med JB
    - BATTERITIDEN
    - Buggar, låsningar och korta frysningar
    - Android. För mycket opensource. Rörigt och känns bitvis inte helt genomtänkt.

    På plussidan:
    + Skärmstorleken. Jag var tveksam men är nu totalt omvänd.
    + Dropbox + fotosynk
    + Synkningen med samsungkonto/googlekonto är nästan porr efter att man fabriksåterställt telefonen.
    + Rolig
    + Hyfsat snygg
    + Känns gedigen, trots att det är en Samsung-produkt
    + Ligger bra i handen
    + Android. Underbart med opensource. Kan göra vad jag vill med telefonen.

    Läste att denna skulle ha 790h passning jämfört med HOXens typ 390h och jag kan inte undgå att fundera på ifall de som äger en HOX ens hinner till lunch innan det behövs laddas igen...
    Sa detta till en kamrat som gillar dessa telefoner och fick svaret "stäng av wifi, notifications och mobildata" när du inte använder det.
    Är det verkligen meningen att jag ska behöva stäng av de fundamentala smartphone-funktionerna (push-notifications och alltid online) för att med en helt ny telefon klara mig tills sängdags?
    Det är ju bara typ 17-19h? Igår lyckades jag få den att hålla tills jag gick o la mig, men då enbart för att jag inte haft tid att använda telefonen riktigt.
    Får hoppas det kommer ett monsterbatteri eller något.

    Annars är jag helvänd vad gäller storlek på telefonen, tycker den är perfekt i storlek (iaf skärmmässigt).
    Den är rolig (sjukt rolig) att använda, man vill gärna pilla på den mest hela tiden.
    Man får många "jaha, fan va coolt!"-ögonblick gällande skit man kan göra.
    Skulle dock önskat att det fanns "mer att hålla i", men det löser sig med ett skal.
    Jag håller nämligen av gammal vana i telefonen med tummen över back-knappen, då det på ifån inte fanns någon knapp där. :P

    Som sagt, jag är nöjd med telefonen. Typ 6.5/10 då jag fortfarande tycker att med en supermultiultraquadcore så ska jag inte kunna få lagg i UI/input...alls.
    Vill gärna ge 10/10, då hårdvaran är kapabel (bortsett skärm/kamera), men det är en lång väg kvar innan mjukvaran är ikapp, känns det som.
     
  8. VeZ

    VeZ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    7 - gillar verkligen inte Touchwiz samt lite störande med standardbrowsern som kraschar
     
    Last edited: 4 jul 2012
  9. mikkelsen81

    mikkelsen81 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kommer från 4s och märker både negativt och positivt.

    minus: svårt att se vad displayen visar utomhus. batteritiden har varit dålig trots åtgärder. lite sämre samtalskvalite. osmidig samtalslista(måste antingen flytta luren eller använda andra handen för att välja kategori tex (logg,kontakter,knappsats, favoriter)

    plus: skärmstorleken, friheten, utb minneskort,
     
  10. mikkelsen81

    mikkelsen81 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER




    Trots mina korta kommentarer slog du huvet på spiken.
    Upplever också lite frysningar då och då, får man tex ett meddelande samtidigt som man ändrar nån inställningar så kan luren balla ur o haka upp sig på vibratorn. Sagt det tidigare och säger det igen: Android känns hela tiden som en prototyp medans den stora konkurrenten från apple faktiskt ger känsla av en "färdig" produkt.

    Friheten att lägga in 3e parts appar är absolut kanon men medför också mycket skit på playstore.
    I ärligheten namn kan man göra samma saker till 90% med en jailbreakad iphone. Ger den ett tag till och hoppas att JB höjer upplevelsen. Hoppas på det då jag föredrar google som företag.
     
  11. 4official

    4official Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    jag har haft denna lur i 2 veckor nu och jag tycker att det är den bästa mobilen jag har använt har ägt Galaxy S, S2 och nu S3, jag ger denna lur 9 av 10 just nu men det kommer säkert bli en 10 med några uppdateringar lite små buggar bara men annars supernöjd av köpet!
     
  12. ktd

    ktd Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Lämnade tillbaka min S3 till butiken idag efter tre veckors ägande.
    Telefonen i sig är helt ok men jag tycker att Android tyvärr fortfarande är för sunkigt och funkar dåligt.
     
  13. Nagarebozhi

    Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    4 380
    Mottagna gillanden:
    675
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Kort och enkelt 10/10 Tar över tronen om världens bästa mobil efter S2:an.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  14. shieldfire

    shieldfire Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hmm, haft den nu en vecka.

    Får 8/10. Det största problemet är att den (har) laggat och fryst då och då. I jämförselse med en enklare HTC One (S?) som jag köpte för jobbet är den här fullständigt överlägsen.
     
  15. E_n_T

    E_n_T Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Den får 9 av 10 från mig. Snudd på 10. Den är rapp, snabb, funkar överlag väldigt smidigt. Kameran är riktigt bra. Kommer bli många trevliga musiklyssnarstunder. Gjort lite benchmarktest på den med.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Är väldigt nöjd. Men den får 9 i slutänden. Kunde varit större utrymme än 16gb på den. Iofs löser man det med sd-kort.

    Grym lur

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  16. clajdo

    clajdo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    7/10..allt lagg och hemskärmsomstarter är faktiskt ganska irriterande, spec med tanke på att den har quadcore....annars ok. hoppas det fixas i nån uppdatering snart, gjorde ju inte det i den senaste.
     
  17. box4m

    box4m Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Med JB runt hörnet.

    hemskärmsomstarterna har absolut ingenting att göra med prestanda på telefonen, utan snarare att launchern inte har prio=1 i services.jar, den kunde haft 8cores, det är samsung som fckat upp, lätt att fixa om man rootar.

    vet inte hur dom INTE lyckades fixa det i nyaste OTA, dom måste ju ignorera problemet eller prioritera annat, för det är verkligen ingen stor "fix"...
     
  18. Megadroid

    Megadroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2012
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kommer från en Legend, det är det jag utgår ifrån:

    +:

    Skärmen, helt fantastisk, var lite nojig innan angående Pentile men jag har inte märkt av det alls, att kolla på HD videos på Youtube är liksom en njutning!
    Dropbox sync är ju grymt, jag visste inte ens om att den var på förrän jag kollade kontot och hade typ 100 camera uploads!
    När man spelar spel på den så laggar den inte alls, med en Legend så laggade det ju med Cut the rope!

    - :

    Batteritiden, trodde ju faktiskt att den skulle vara bättre! Den har ju aldrig tagit slut, men den är ju nära hela tiden.
    Baksidan, som så många andra här så tycker jag att den är alldeles för hal, att köpa ett skal till den nästan enbart för bättre grepp är ju pinsamt, de hade kunnat lägga den volymen på ett större batteri istället! ;)
    Lagget, med en Quadcore-processor på 1.4 GHz så skall den inte lagga, hoppas det blir bättre i och med smörprojektet.


    Sammanställning:

    Telefonen är ju en av de bästa (den bästa? ) på marknaden, skulle aldrig vilja byta till någon annan! Man får väl kanske köpa ett extra batteri eller fixa någon annan lösning på problemet. Om du vill ha en helt grym telefon så är det denna! 9/10
     
  19. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Väldigt nöjd än så länge. Kommer från en SGS, men har testat de andra nuvarande topplurarna en del också innan köp.

    Skärmen är precis som jag vill ha den. PenTile är inget som är något problem längre och svärtan och konstrasten gör skärmen så mycket mer levande. Jag kan konstatera att när jag, för två år sedan, sade att 4" var optimalt för en smartphone så var det ett ganska korkat uttalande.

    Kameran är också en fröjd att använda. Både bildkvalitetsmässigt och rent användarmässigt. Det märks verkligen att det finns ett dedikerat kamerachip.

    Snabbheten är såklart också en stor uppgradering mot tidigare. Jämförde en del med en iPad 3 i helgen och det såg rätt likadant ut i scrollningen i de appar som kördes. Det blir därmed intressant att se hur JB kommer bli.

    Batteritiden har jag varit positivt överraskad över, trots att batteriet inte är fullt konditionerat ännu. På första laddningscykeln klarade telefonen att hålla igång sin stora skärm längre tid än min SGS kunde, och då tyckte jag ändå den hade bra batteritid.

    Att telefonen skulle vara hal, som många påpekat, har jag inga problem med. Med SGS:en lärde jag mig hur man håller en smartphone och jag kan använda SGS3 med en hand, samtidigt som jag har sådant grepp att jag kan kasta runt handen utan att tappa den, och då har jag ändå inte alls stora händer.

    För mina behov och min smak är telefonen den klart bästa på marknaden just nu, så därför kan det bara bli 10/10 i betyg. Jag sätter endast betyg för vad som finns för tillfället för man kan inte ta hänsyn till framtida mjukvara eller hårdvara.
     
  20. mactopen

    mactopen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2012
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft iphone 4s, jag inte alls nöjd, idag har jag galaxy s3 mycket nöjd super telefon

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2