Fråga: Är ni nöjda med S4:an?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av nineteenfortyfive, 3 maj 2013.

1. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Förstår din frustration... Men!
    1: Vilket du redan påpekat så är det ju subjektivt. Men du borde ju kanske ha förväntat dig en 5" stor skärm när du köpte en mobil med 5"... Kan ju inte ha varit någon större överraskning? Eller?
    2: Har hört fler med detta problem, men många har det inte vilket tyder på att det är mjukvaran som måste fixas till. Alltså inte ett statiskt problem. Känns dumt att avråda folk att köpa för ett övergående problem.
    3: Håller med om att i stort sätt alla gestures är värdelösa. Men, dom går ju att stänga av och man måste ju inte använda dom om man inte vill.
    4: Visst är det kanske massa bloatware. Men... eh har inget att komma med här! =P
    5: Finns indikationer på att smålaggen är färre med nyare ROMar (och vi pratar stock här). Telefonen kommer troligen bli bättre och bättre med tiden. Precis som med SGS3.

Övriga motargument (för det måste man väl få ha?).
    1: Samsung är en av dom tillverkare som är snabbast på att både få ut nya versioner som att uppdatera befintliga, åtminstone på sina high-end-telefoner, vilket S4an är.
    2: Sjukt stor community som kan hjälpa till vid problem.
    3: Tycker kameran är sjukt bra! För oss som inte har fått en som är defekt (vare sig det är i mjukvaran eller hårdvaran)
    4: Skärmen! Speciellt när dom får till alla småproblem som för övrigt är mjukvarurelaterade om man ska lita på DrT. Vilket man borde då han är gammal i gamet och vet vad han håller på med.
    5: Finns sjukt mycket tillbehör redan och det lär inte minska direkt! :teeth:

Säger inte att du har fel i dina yttringar, vill bara ge min sida av det hela. Peace! :cool:

Ompan, TazZy och Gurra101 gillar detta.
  2. Gurra101

Gurra101 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Håller med slapp jag skriva allt det där :)

Tråget gillar detta.
  3. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Ja den är bra på många sätt. Jag fokuserade bara på nakdelarna i mitt inlägg.

Jo ja visste innan att den är 5", men jag har ingen möjlighet att känna på telefonen i nån affär. Så jag beställde hem den. Lite svårt att avgöra hur lätt den ska va att manövrera med 1 hand innan man väl håller i den.

Jag kan lägga till en sak. Batteritiden verkade dålig, förmodligen för att jag har riktigt dålig 4g täckning här lr något..

Jag vet att batteritiden fått ganska bra i tester, men för mig upplevde jag den som dålig under dom 2 dagarna jag testade telen.

4. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Hade ju kunnat ge dig tipset att prova Xperia Z, så hade du fått uppleva en 5"-skärm. Men det är ju lite sent nu förstås. :)
    Batteritiden blir bättre med tiden efter att den lär sig ditt användande osv.
    Hoppas du hittar en mobil som passar dig bättre.

5. Alectrona

Alectrona Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nja är inte helt nöjd med den, men ska iaf ge den en chans innan jag dissar de helt o återgår till iPhone

Orsakerna till att jag inte är helt nöjd är

Den funkar inte med min router utan anslutningen dör stup i kvarten även på datorn om jag gör något med mobilen ( ja det är en D-link) men tycker inte man ska behöva köpa ny router pga en mobil

Lite för stor känns lite klumpig att hålla med 1 hand så jag har nog liten hand för en kompis tycker den känns bra men så har hon lite längre fingrar, fast o andra sidan borde jag fattat det som dissade S3:an lite pga av det men gav den aldrig nån chans utan sålde den direkt nästan

Dels är det för jag är ovan vid Samsungs meny eftersom jag kört iPhone4 i nåt år, men det är nog något man vänjer sig vid efter ett tag tror jag

Sen känns den inte så lyxig som en lur iden prisklassen borde göra utan plastig, även om det ska vara bra plast

Men som sagt ska ge den en chans ett tag iaf o se om jag kommer att gilla den bättre o bättre, annars har jag kvar min iPhone jag kan återgå till

För övrigt verkar det vara en bra lur och blir säkert bara bättre när man pillat en del med den dessutom är den både tunnare o lättare än iPhone4 iaf

6. Bergkuist

Bergkuist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tror aldrig jag varit så nöjd med en mobil som jag blivit med denna! inte en enda omstart och använt den AKTIVT sen jag fick den i måndags! Mina HTC startade om minst 2 gånger om dagen.

7. Sgt.Lipton

Sgt.Lipton Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan hjälpa dig med det första problemet med anslutningen. Gör följande:
    http://www.youtube.com/watch?v=FVxxsjZKUcY

Fungerar inte för alla dock, men för mig fungerade det! :)

8. trozen

trozen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Ville bara säga att jag är helt förälskad! Underbar lur enligt mig :)

9. masa69

masa69 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Underbar helt klart..
    Gick ifrån s3 helt klart värt bytet.

10. Talaz

Talaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

inte ett jävla dugg, skit seg uppkoppling, får sms efter 10 min eller mer efter det är skickat. laggar nått så förbannat när man ska in på skärmarna för och se apparna, doa imon igen. Jävla as, trött på skiten :P

11. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Jag är nöjd hittils, inga större klagomål än i alla fall. Det som jag stör mig lite på är nog mer googles fel än samsung.

1. De har gömt utvecklaralternativen men fann ju hur man öppnade det här på forumet. Jag är ju inget större fan av skärm och övergångsanimationer utan tycker det är mest störande och upplevs segt. Så därför vill jag slå av det bums och den finns ju i utv.alternativen. Är nog googles fel att de gömt det.

2. Bokmärkeshanteringen är lika usel som brukligt. Jag gillar inte chrome och vill inte ha alla datorns bokmärken i telefonen då de läggs i en enda låååång lista. Vet inte om jag gör fel eller men tokigt blir det. Så jag kör med stockbrowsern och tidigare har det ju gått att med en app ta backup på bokmärkena. Nu fungerar det inte att återställa dom. Appen känner heller inte av de jag fick lägga in manuellt. Även appen jag haft för visning av bokmärken känner heller inte av dom. Förmodligen googles fel detta med.

Annars känns den en del snäpp bättre än min gamla S3. Bra att de fick in större skärm utan att de fysiska måtten ökade då jag tycker det är i största laget redan för en mobil. Större så blir det ju en läsplatta av den. Batteritiden är i paritet med S3, varken sämre eller bättre. Får se mer framöver för nu i början pillar man ju mer på den när den är ny och då drar det ju mer batteri. Har bara 3G på då jag inte har nåt 4G-abbonnemang. 4G-abbonnemangen är ändå för dyra. De billigaste med 3Gb data kostar ju i månaden som jag gör åt nu på ett kvartal...

12. anCnoc

anCnoc Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Du får gärna uttrycka din ilska, men snälla vårda ditt språk. Kan vi hålla lite nivå på inläggen?

Tack på förhand.

13. Galaxy44

Galaxy44 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

bästa telefonen jag någonsin haft, älskar låsskärmen :)

14. monono

monono Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nöjd. Jag har, såvitt jag upptäckt så långt, inte drabbats av något av de fel som andra rapporterat. Telefonen lever upp till mina förväntningar. En del av de omtalade nyheterna är lite gimmickbetonade i mina ögon, men det var å andra sidan förväntat.

Själva telefonen är fantastisk. Den är underbar att surfa med och kameran är kanon. 4G (Tele2) är underbart, snabbt till och med hos mig på landet.

15. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Nöjd är man.. Lite som man funderat på dock.

S3an har en lägsta frekvens på 200Mhz (Alltså inte deep sleep) Medans S4an har 384 Mhz, 184 mhz är en del faktiskt.

Kameran verkar inte riktigt lika bra som S3an? Eller är det en illusion? Tycker komprimeringen är hårdare på nåt sätt.. Speciellt är den något sämre i mörkare förhållanden.

Men i övrigt toppennöjd, tja man kan inte roota de nyare stock kernels menmen.

16. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Full HD = Fler pixlar = Kräver mer processorkraft.

17. Alectrona

Alectrona Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tyvärr hjälpte inte detta mig ;(

Men o andra sidan har nån granne sitt nätverk olåst som jag har s4:n kopplad till så slipper jag reta mig på att mitt nätverk dör :)

18. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Nähä? menar du det:)

Men den borde iaf kunna ligga lite lägre än nästan 400Mhz som lägsta frekvens innan Deep sleep.

19. PatrikDroid

PatrikDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    400

MINA ENHETER

Nä det gör jag inte.

20. Talaz

Talaz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

haha, ta det med en nypa salt.. haha ^^