Fråga: Är ni nöjda med S4:an?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av nineteenfortyfive, 3 maj 2013.

1. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Hockey vm, globen.

Samsung står i fan zone nära ingång 2 (haha!) och byter skärm för 800..

2. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Inte här i alla fall. Dessutom tar de evigheter för ögonsyncen att köra igång. Helt värdelös feature enligt mig.

3. crf_niklas

crf_niklas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Nöjd? Nej!

Får inga funktioner för guester (stavning) att fungera, alltså jag kan inte använda mig av samsungs nya fräcka funktioner där mobilen bla skall bläddra av att jag tittar på den mm och ändrar menyer utan att jag är när skrämen.

2 Ljudet i 3.5 utgången är riktigt dåligt, blir något bättre med en eftermarknads equalizer men inte i närheten så bra som på min gamla One X

3 Spelar jag spotify en stund så kan jag inte längre ändra volymen i telefonen, det syns att jag höjjer och sänker volymskalan men ljudet ändras ej.

4 batteriet är dåligt i min, har stängt av alla funktioner samt 4g men får med nöd och näppe ut 15h standby med lite samtal och sms under dagen. Använder den på samma sätt som min One X och den höll ungefär lika länge.

Jag har försökte DOA via telia, hämtade ut telefonen förra torsdagen men dom ville i tisdags inte veta av något DOAnde utan ville att jag skulle lämna in min nya telefon på service, jag har gjort fabriksåterställning vilket inte hjälpte ett dugg, och jag är van Android användare och tekniskt intresserad så jag har verkligen provat alla olika kombinationer och konfigurationer som går att utföra men inget har förbättrat något av mina "problem"

Skall försöka byta bort den på blocket mot en HTC ONE eller en xperia Z inom en snar framtid, eller är det någon som är intresserad av den?

Vet ni om Telia telefoner är "låsta" till telia?

Mvh Niklas

4. Hunter78

Hunter78 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Nopp Telias S4 är inte låsta! Min var inte låst och köpt hos Telia i Malmö!

crf_niklas gillar detta.
  5. corb06

corb06 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 Obegränsad
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 Obegränsad
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch6 Classic
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S10+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Efter 2-3 dagars användande är jag riktigt nöjd för det mesta. Tycker samsung borde ha bjudit på en bättre app för IR-styrning så jag kan styra högtalare med mera.

Men det absolut värsta är den här j-a smearingen på skärmen i svarta menyer. Ser förjävligt ut rent ut sagt.

6. Wasti

Wasti Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Den senaste

MINA ENHETER

Telefon:
    Den senaste
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10,5"
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Huawei smartwatch
    ÄR DET VÄRT ATT BYTA UPP SIG IFRÅN S3an?
    Har haft S3an sedan i fjol och är på det stora hela nöjd med den. Dock har jag den senaste tiden märkt av allt mer microlagg och ibland hänger sig hela telefonen )speciellt när man är i bildgalleriet). Har formaterat den ett par ggr. men segheten kommer snabbt tillbaka.

IAF, nu till min fråga. Ni som har haft S3an och bytt upp er till S4an, har ni tyckt det varit värt pengarna? Har pillat lite på S4an och tyckte det fanns endel microlagg på den också.

För övrigt står det mellan One och S4an (eller behålla S3an till nästa gen.)

Tackar för inputs
    //W