Fråga: Är Panprices seriös?

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av Pernilla, 26 apr 2021.

Taggar:
  1. Pernilla

    Pernilla Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2013
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    163
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Info:
    Ej operatörslåst
    Telefon 2:
    Huawei P30 pro
    Hej, är det någon som har handlat ifrån Panprices? Är det en seriös sajt?

    (Flytta gärna inlägget om jag har postat på fel ställe.)

    Länk:
    https://panprices.com/sv
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tjänsten är som jag förstår det seriös, men har själv lite svårt att se vitsen med att betala extra för att använda en köpförmedlingstjänst när det i många fall är snabbt löst på egen hand.

    Om man tex. frågar här i forumet hur/var man köper en viss produkt, så kommer nog en bättre lösning att presenteras.
     
    Last edited: 26 apr 2021
    flipp, Kristy och Pernilla gillar detta.
  3. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 516
    Mottagna gillanden:
    1 590
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Prisjakt först, amazon i andra hand.

    Men det är inte så simpelt som kvota ner det där allt handlar egentligen om hur snabbt du behöver det, vad du ska handla själv bruka jag handla elektronik tillsammans med parfymer, och mycket annat då känns amazon som det självklara valet då man kan få allt från ett och samma ställe i princip.

    Men sedan är ju Amazon.se med express 1 dags leverans med DHL express även om det så skickas kl 17.04 från Spanien så är paketet utanför dörren i Norrland dagen efter.

    Men det är som sagt många faktorer som spelar in det är inte svårt hitta det produkter man vill köpa finns dussintals lösningar för få tag på det man vill ha.

    Bruka aldrig ställa ens frågan om det är seriöst eller inte skulle bara göra kortreklamation vid problem med ordern och företaget man betalt ifrån inte vill lösa problemet med få iväg varorna.

    Problemet är nog snarare att det är för starkt skydd för konsumenter i Sverige att säkerhetstänket är nog borta från det flesta.
    Skulle jag bott i något annat land skulle jag nog vara mer försiktig hur och vart jag köper varor, men samtidigt av den höga skyddsnätet för konsumenten i Sverige har också gjort internet-handel väldigt mogen och hög tillit att handla över internet.

    Du behöver ju aldrig betala för obehöriga köp, eller för ordar som inte levereras, vill du makulera ordern som inte skickas och företaget vägra betala tillbaka pengarna gör man bara en kortreklamation så kommer banken dra igen pengarna av mottagaren.

    Enda gången du behöver betala för obehöriga köp är om du faktiskt har varit oförsiktig med dina kort och dela ut kortnummer i princip, så ringer en telefonförsäljare vill ha ens kortnummer och man delar ut det hejvillt så får man nog skylla sig själv.
     
    Pernilla gillar detta.
  4. chhans

    chhans Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2019
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    380
    bernard och Kristy gillar detta.