Är pennan trasig eller spökar något annat? (Galaxy tab s7FE)

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av Kronvall, 5 apr 2023.

  1. Kronvall

    Kronvall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2021
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    272
    Ok, jag är ny på Samsung Galaxy Tab serien så det kanske är trivialt, men jag är ändå förvirrad så jag vill fråga.

    Jag har en Tab S8 med originalpannan (den vanliga icke pro varianten av s-pen antar jag). Dottern har en S7FE med originalpanna. Allt har funkat fint men idag la hennes penna av.

    Min penna funkar på hennes och på min. Men laddar bara när den ligger på min platta.
    Hennes penna funkar inte någonstans och laddar inte heller någonstans.
    Min penna går att återställa i menyn s-pen och de tre punkterna. Jag har två alternativ, återställ penna och lägg till s-pro)
    Hennes penna har inte det alternativet utan enbart lägg till s-pro penna.
    Om jag återställer min penna så kan jag inte lägga till den i hennes platta men ansluta den till min (antar att det är tänkt så).
    Hon har en bild på penna i menyn som jag, men jag får upp fler alternativ och alternativ när jag laddar osv.

    Det är som att hennes penna inte finns längre och därför tror jag den helt enkelt är trasig. Men borde jag inte kunna lägga till min på hennes platta på något sätt medans jag väntar på att en ny skall komma hem?

    Alternativt, kan jag felsöka en standard s-penna på något sätt för att ta reda på om den verkligen är kass?