Är Xperia x10 fortf. bra? Hjälp :D

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Zore, 1 feb 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Zore

Zore Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, så jag har aldrigt haft en smartphone men har velat ha en sedans rätt länge nu.

Jag kollar runt mycket och har hittat en Xperia X10 för ett hyfsat pris (straxt över 2 000kr), som jag tycker låter rimligt. Är den fortfarande bra dock?

T.ex. Jag kollar också lite på Optimus One, som verkar mycket prisvärd. Dock inte riktigt lika bra som X10an (och många andra förstås). Men om man jämför den med HTC Legend så verkar prestanda-skillnaden inte så stor, trots att priset är betylidgt billigare. Jag antar att priset bara inte har justerats om man jämför med de nya telefonerna (har dock ingen aning, bara en gissning).

Sålunda undrar jag om det är ett liknande fall för X10an? Jag gillar designen mycket mer och prestandan verkar betydligt bättre. Ville inte lägga ut mer än 2 000, men kanske kan vara värt det? Eller börjar den bli för gammal för att vara värd 2 000:-?

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag skulle hellre titta på en desire. Jag var en av de dumma och köpte min x10 på dagen den släpptes och är glad att jag fick hävt köpet.
    Jag ser inte x10 till samma självklara val som tidigare, inga fler uppdateringar efter 2.1 känns dåligt. Fast uppdateringar går att lösa men då gäller det att det finns duktiga kockar för telefonen i fråga.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. Zore

Zore Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

intressant,
    HTC desire är svårt att hitta under 3000kr dock :( Det är lite väl mycket för min del. Särkilt om man jämför med att jag tänkte på en Optimus One för ca 1800kr från början.

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

En ny zte blade? Kanske går.helt bort från det du söker men kanske värd en fundering.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

5. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    x10 är en bra telefon.
    Det handlar om vad du har för prioriteringar.

// A

kanske gillar detta.
  6. Pzycic

Pzycic Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    356
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Jag är väldigt nöjd med min X10 även fast det är tråkigt att den inte kommer att uppdateras till 2.2 eller högre. Men å andra sidan så är det en massa annat som gör den så attraktiv som den är och det är väl främst kameran enligt mig iallafall.

7. linus@21

linus@21 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vänta tills på söndag och se vilka nya mobiler som kommer! :D te.x xperia neo med 2.3 gingerbread,xperia play säkert flera!

8. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Lägg till 1000 kr extra och då kan du köpa en bra android telefon från blocket. Typ Galaxy s ligger på 2800 kr. Men annars kan du vänta på dom nya telefonerna som kommer till xperia familjen. Dom kommer vara bra och Neon kanske kommer ligger på 3000-3500 kr :)

9. Xaphod

Xaphod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Sony Xperia Z3+

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3+
    ROM:
    Sony Stock
    Du kanske redan köpt nytt, om inte så vänta en månad - när de nya high-end nallarna kommer borde det bli prisras på de gamla flaggskeppen.

För övrigt är X10'an inte alls så dålig som ryktet numera. En för 2000 är jäkligt mycket smartphone för pengarna.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.