Affärsmobil med android?

Diskussion i 'Allmänt' startad av matokt, 5 mar 2011.

1. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Har visserligen aldrig använt en blackberry, men eftersom businessfolket gillar dem så lär de vara stabila och pålitliga. Det är mycket viktigare än hur många pruttljudsappar det finns om du frågar mig.

2. x10christian

x10christian Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 mk 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 mk 2
    Telefon 2:
    Samsung S9
    Telefon 3:
    Samsung
    Platta:
    iPad
    Info:
    7-tum
    Övrigt:
    Chrome, Sony SW3, Garmin 6
    Alltså. Har knappast varit med om en mer omständig mobil än BB. Bara det att du behöver en BES eller BIS för att använda hela mobilen. Sedan så är det bara en som kan vara admin på BES och är du inte det har du inte kontroll över din egna mobil.

FÖr att hjälpa dig så behöver du svara på om det bara är du på ditt företag som skall ha BB eller om det är ett stort företag du jobbar på där någon IT-gubbe är admin.

Tycker du NOGA skall överväga det. Är du låst med ex Ios, så är det som en öppen bok i jämförelse med BB. Och det enda positiva jag kan se (som använder ALLT) på en mobil är att min BB har mycket bättre batteritid än min SE Xperia ARC. Och en grej till, har du ex handskar på dig så kan du använda BB, men inte ARC. Detta p.g.a. att BB inte har skärm som är rörelsekänslig, utan knappar till det mesta. Men som sagt. Hör av dig om du undrar något om BB.

3. Festan

Festan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Nu kan jag absolut inget om BB men det det är det som är hela tanken med en företagsmobil. Användarna ska INTE ha kontroll över sina mobiler eller datorer, det är bara att be om problem.

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER