1.Det är rätt svårt att hänga med när du talar om vad som är möjligt och inte möjligt i programmeringsväg. Jag förstår att ovanståened är en metafor av något slag, men jag greppar inte riktigt vad du vill komma åt. Att de flesta appar på Market egentligen är virus, eller vadå?
Iofs tyckte jag att du var ute och cyklade när du talade om multitasking. Så om du inte hade rätt om den saken så tror jag att du bör läsa en grundläggande kurs i programmering innan du ger dig in på det spåret igen. Annars är det nog jag som missat något riktigt grundläggande....
2.Men visst, Appstore har onekligen fler appar. Bättre? Mjo, antagligen i det stora hela. Men tar man hänsyn till åldern på Android, att man inte (ännu) kan köpa betalapps i sverige, samt utvecklingstrender, så ligger Android rätt bra till.
3.Fast det finns ju faktiskt mer än en version av iPhone där ute... Och som vi flera gånger sagt tidigare så följer det inte bara positiva saker av att man maximerar kompatibiliteten på det sättet.
4.

Jasså?
Skulle du säga att samma sak gäller vanliga datorer? T.ex. att man lika gärna kan kasta ut Photoshop och istället köra med Paint? Och bort med Word, in med Notepad!

Njaee.... Det håller inte riktigt.
5. Oförmåga att producera kan vara en orsak till långa leveranstider. Men långa leveranstider gäller ju även för vissa Androidtelefoner...
6. Det följer iofs vissa fördelar med det också. Men visst, det är inte så kul att vänta.
(Det är iofs antagligen heller inte kul att vänta på en iPhone i 8 veckor

)
Click to expand...