Agera DJ mha Spotify på bröllop.

Diskussion i 'Off Topic' startad av Poteta, 11 maj 2014.

  1. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag har fått den stora äran att ta hand om musiken på en bröllopsfest.
    Det är absolut ingen clubfest eller liknande utan en iof rejäl musikanläggning men den kommer kopplas ihop med min laptop. Brudparet vill att någon (jag) ser till att det inte spelas halva låtar osv. Det behövs alltså en ansvarig vilket jag gärna ställer upp på. :)
    Inga beatmixar eller annat utan låtarna ska spelas utan några större avbrott.

    Nu till frågorna, hur gör jag detta smidigast?
    Jag tänkte ladda ner alla låtar offline men vill ju kunna påverka vilka låtar som spelas i viss mån ändå. Säg att en låt med Robbie Williams spelas och hela dansgolvet fylls upp, då vill jag ju fortsätta med en till Robbie-låt. Om listans nästa låt är något helt annat, kan jag liksom peta in en annan låt emellan? Tänker jag fel?
    Viktigt är att det inte blir tyst i flera sekunder, det är ju det jag ska se till att inte sker...
    Har ni några idéer eller är det en helt statisk låtlista som gäller?
     
  2. beyorn

    beyorn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    2 225
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Det finns ju en queue-knapp, om det är det du menar? :)
     
  3. bycikir

    bycikir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Om du använder Spotify så finns det en inställning som heter "crossfade" tror jag, vilket gör att när en låt håller på och sluta, så kommer nästkommande låt in på den nuvarande och byts sedan till den andra.. Vet inte hur bra förklarat de blev nu, hoppas du förstod haha. :)
     
  4. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Bra svar! Queue visste jag om men trodde att det la till låten sist på listan, vilket jag märkte inte stämde. Bra tips!
    Då gäller det bara att komma ihåg vilka låtar man har spelat men lite ska man väl få använda hjärnan till. :)
    Crossfade har jag koll på, tack ändå!

    /edit
    Ah, det finns ju en "Play Queue"-lista som visar precis i vilken ordning låtarna kommer. Ska nog bli bra det här!
     
    Last edited: 11 maj 2014
  5. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 017
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Kanske inte så relevant, men en rätt trevlig grej.
    När vi kör lite after work på jobb så brukar vi skicka ut spellistan till alla deltagare, så får de själva fylla på med ett par låtar var. Det kan naturligtvis bli fullständig kaos, men om folk har lite förnuft så kan det fungera.