Ainol Novo 7 Aurora

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av jinpa, 8 feb 2012.

1. lighisse

lighisse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad för rom är det som är bäst just nu? Tycker den jag har på fuckar för mkt när man försöker surfa... allt annat funkar bra förutom det. använder just nu aurora 4.03 feiyu 0313

2. Burger

Burger Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

3. MarQz

MarQz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Testa nya 0429, betydligt bättre när man surfar.

4. yxskaftet

yxskaftet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fått hem någon platta?

5. uppe

uppe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nej, tyvärr. Tänkte faktiskt skriva här igår, men det blev inte av.

Jag hade förbeställt plattan och de lovade att skicka ut första batchen till alla som hade förbeställt. Men när första batchen kom sa de att de fortfarande var kinesiskt manual/kartong och att jag därför skulle få en platta skickat i andra batchen med engelsk kartong/manual. Vilket jag inte riktigt tror på, för det verkar fortfarande vara kinesiskt manual/kartong nu när andra batchen kom. Kartongen är iaf kinesiskt vad jag kan tyda på bilderna.

Hur som helst fick jag plattan skickad i förgår. Fick mitt kolli-id efter efterfrågan.

Får se när den kommer, blir väll ca 2 veckor skulle jag gissa.

6. ToJa92

ToJa92 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 2
  7. Burger

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

8. Anjel

Anjel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick min platta idag. Flashade den med en rom som inte stödjer USB-charge.
    Någon som lyckats att få laddaren som kom med att fungera i Sverige (eller köpte en annan laddare)?

9. Burger

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min laddare funkar bra. Lite bök är det det den lilla adaptern så att det ska funka i svenska eluttag. Hoppas bara att du använder rätt laddingång i plattan för det andra hålet är för 3,5mm ljud utgång.

Skickat från min novo7_Aurora via Tapatalk 2

10. Anjel

Anjel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skulle såklart skrivit "passat" i Svenska eluttag. :P

11. uppe

uppe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fick hem den idag. De verkade skicka med express istället, men jag betalade bara för standard. Ungefär 8 dagar tog leveransen från den dagen de skickade, men då inräknat labor day (högtid) + helg. Det var också bra paketerat.

Nu till det lite tråkiga. När jag tog ut plattan, så lossnade lite av själva skärmen. Dåligt med limm? tryckte iaf till skärmen på platsen och nu verkar den sitta ganska bra.

Men då såg jag att skärmen inte verkade 100%. I vita bakgrunder så ser jag typ gråa partier på högra sidan av skärmen samt på annat ställe, men inte lika mycket. Är detta något pixelfel tror ni? Kan kanske försöka ta ett kort så ni får se hur det ser ut. Hoppas bara kameran är tillräckligt bra. Lägger upp bilden senare.

Edit: Min kamera var inte tillräckligt bra för att ta kort på det. Hur som helst så är det bara i vita bakgrunder som man ser det "gråa", så det är egentligen inte så stor deal. Tänker man inte på det, ser man det inte. Bara att man vill att allt ska vara perfekt när det är nytt.

EDIT 2: Jag ser inte längre det gråa på vita bakgrunder. Det bara försvann helt plötsligt. Eller så var det något smuts som var väldigt svårt att få bort.

Last edited: 15 maj 2012
    nokiia gillar detta.
  12. Varsa

Varsa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sent på kvällen så ska inte kommentera hela inlägget men vad det gäller lim så finns det inget. Skärmen och allt annat som skärmen sitter fast på sitter monterad i plastskalet med hjälp av inbyggda hakar i skalet/skärmen.

13. uppe

uppe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hmm ok, tack för svaret :). Då är det troligtvis inget fel med att skärmen lossnade, men fortfarande lite skumt.

14. Ajson

Ajson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter mycket letande och velande så har jag nu beställt en Ainol Novo 7 Aurora. Hoppas verkligen inte jag blir besviken.
    Tack för hjälpen. :) :)

15. Pixeln

Pixeln Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Tjenis

Ni som har haft den ett tag, Elf eller Aurora, vad tycker ni om den?
    Kan man få ett utlåtande om hur den står sig i konkurrensen till ex Galaxy Tab?
    Kan man bara packa upp den och köra eller krävs det att man rootar och lägger in en ny rom?
    Ligger Market/Play förinstallerat?
    Något annat man ska tänka på?

Tack på förhand...

16. Burger

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Min Aurora var både rootad och hade Market(Google play) dock funkar inte alla appar/spel för mig i Google play ännu, tror ainol ska fixa detta i nästa version av deras egna rom.
    Men jämförelse med Galaxy Tab så är väl skillnaden att den har gps, blåtand och 3g vilket Elf och Aurora inte har. Jag saknar blåtanden ibland.
    Nått annat att tänka på är att det är mini kontakter för usb och hdmi och inte micro som för mobiler. Jag som redan hade massor med kablar för micro usb och hdmi fick köpa mini kablar också :(

Pixeln gillar detta.
  17. Pixeln

Pixeln Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Ok, var den reda rootad när du köpte den?
    Hur tycker du att touchen är?
    Det jag är lite ute efter är om snålheten bedrar visheten. Jag är ute efter en platta att surfa på och för barnen att spela och kolla på film.
    Tycker du att den lever upp till dom kraven?

18. Burger

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Touchen är bra. men att surfa går inte så bra då den stannar upp väldigt ofta och man får upp rutan att vänta eller stänga programmet. Dock verkar detta fel vara fixat med en custom rom. Men jag väntar på den officiella.
    Spela spel och kolla på film funkar utmärkt.

Pixeln gillar detta.
  19. ToJa92

ToJa92 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 2
    Får min Aurora nu på måndag :) Kommer förhoppningsvis bli riktigt bra.

20. uppe

uppe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tycker att surfningen fungerar bra. Det ända tråkiga är att flash relaterad streaming på diverse "riktiga" hemsidor (alltså inte sidor som är optimerade för android) inte fungerar så bra (t ex tv4play, twitch.tv, justin.tv, svt play). Försökte live streama på twitch.tv och då laggade det på 480p, dock fungerade 360p men det går ju inte att titta på. Måste alltså ha appar om du vill kolla på streams utan lagg, med bra kvalite. Med twitch.tv appen fungerade det med 720p utan lagg. tv4play appen fungerar också bra.

Ska du kolla på film/serier direkt från hårddisken på plattan så kan du mata på precis vad som helst. MKV filer i 1080p flyter på utan lagg.

Pixeln gillar detta.