Ainol Novo 7 Crystal

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av mikaoj, 16 okt 2012.

1. Drkosmos

Drkosmos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Beställde den 7 och den skickades den 16e.
    Så man kan inte påstå att dom är snabba.
    Men det är så det funkar när man handlar av denna typ av säljare i Kina så det var inget som förvånade mig.
    Så mina plattor bör vara hemma strax innan jul, så det blir en perfekt julklapp till ungarna.

2. J_Norberg

J_Norberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Beställde min Crystal från GadgetGreats ($115) och blev mäkta imponerad av leveranstiden. De skickade plattan dagen efter jag lagt beställningen och sedan anlände den till mig efter endast 8 dagar! :eek:

Tydligen har de bytt från China post till Singpost (singapore) och det förklarar väl skillnaden mot de 3-4 veckor man brukar behöva vänta i vanliga fall.

Jag har tänkt ge denna till min dotter i julklapp så jag kommer nog inte själv att använda den så mkt. Men satt och pillade med den hela kvällen igår och blev helt klart imponerad över vad man får för pengarna!

På min var det inte installerat någon launcher som var låst i porträttläge. Är inte helt säker men tror att den kör rent vanilla JB faktiskt. Vet inte riktigt hur jag kan se det men det kändes väldigt orört och rent i alla fall.

Skärmen var riktigt bra tycker jag. Visst hade man önskat lite högre pixeldensitet men med tanke på priset går det inte klaga. Touchkänslan var (nästan) i klass med min HTC telefon och betraktningsvinklarna var helt okej. Är glad att jag valde just Crystal eftersom den har mkt bättre betraktningsvinklar och färger än tidigare Novo7-tablets.
    Källa

Alla appar jag testat hittills har fungerat utmärkt och jag har inte märkt av någon begränsning i Play Store.

Laddade upp den till 95% innan jag satte mig och lekte och 3 timmar senare var batteriet nere i 40%. Det tycker jag ändå är klart godkänt. Trodde faktiskt att batteritiden skulle vara sämre.

Det var lite snabba reflektioner från min sida. Sammanfattat är jag jättenöjd med denna än så länge!

Last edited: 20 nov 2012
  3. Drkosmos

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Idag trillade det in ett paket innehållandes två stycken Crystal 7" plattor.
    Paketet skickades den 16e och var framme i fredags den 23e men eftersom posten inte kan synka så kommer avierna alltid minst en dag försent.
    Så nu ligger de på laddning inför utvärdering och installation av appar.
    Så ställ frågor så kan jag testa så mycket jag kan och hinner.

4. Drkosmos

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Finns det något sätt att föra över alla appar och inställningar inkl root ifrån enhet till en annan.
    Det gäller två identiska enheter.

5. yxza

yxza Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Är det mycket problem med dem här Kina plattorna?

6. J_Norberg

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nej, inte enligt min erfarenhet iaf. Det enda jag märkt är att inte riktigt alla appar stöds. Det är nåt enstaka spel jag testat som inte fungerat, men typ 98% verkar fungera precis som det ska. I det stora hela fungerar så min Crystal riktigt bra. Tycker inte man har anledning att vara skeptisk faktiskt. Givetvis är inte byggkvalite och specs lika bra som en Nexusplatta men med tanke på priset får man himla mycket!

7. Drkosmos

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har hållit på ganska intensivt med plattorna några dagar nu så de ska vara fit for fight som färdiga julklappar.
    Och jag har inte sprungit på några appar ännu som jag har haft problem med.
    Skärmen/pekskärmen funkar och reagerar väldigt bra trots original skärmskydd.
    Och har även klämt på Nexus7 och Ipad mini men för dessa pengarna 115$/st så är dom väl värda det.

8. J_Norberg

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag är jättenöjd med min Crystal till 95% men har ett litet problem. Jag har väldigt dålig överföringshastighet via WiFi, vi snackar kanske 0.5 Mbit (~500 kb/s). Vilket gör det svårt att titta på SVT Play exempelvis..

Någon fler som har samma problem? Skulle rootning kunna fixa detta?

9. skrewie

skrewie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Lite bench vore intressant....

Quadrant ?
    Antutu ?

10. J_Norberg

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag benchade Crystal till ~8800 poäng i Antutu.