Aktier

Diskussion i 'Frågor och support' startad av claxx, 11 aug 2009.

1. claxx

claxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag försöker att lista ut lite hur aktieprogrammet fungerar. Hur vet man att det är Stockholms-börsens noteringar som listas? Någon som har mer erfarenhet av detta? Har tex ABB, Ericsson, Sandvik osv

2. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Står det inte namn på börsen som ger datat? (Alla börser brukar ha en treställig kod)

3. kgb_swe

kgb_swe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Om du menar Stocks programmet i Hero så tar det kurser från Yahoo finance. De har så vitt jag vet inte svenska kurser, förutom OMXS 30 index. Lägger du exempelvis in Ericsson så får du kurserna för den ADR som är kopplad till Ericsson aktien som är noterad vid stockholmsbörsen, dvs kurs i $.
    För att se vilka bolag du kan hitta info om, se yahoo finance.

4. claxx

claxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, jag förstår. Finns det något program som har mer från den svenska börsen?

5. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Inte vad jag vet, och det är svårt att få nyttja sådant data. Vanligen behöver man betala en massa för att få nyttja data. Jag har en liten dialog med nasdaqomx. Beroende på vad de kommer fram till så börjar jag skriva en widget för svenska börsen. Just nu ser det dock inte så positivt ut. :(

6. hubako

hubako Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

quote pro har iaf från large, mid och small cap. testa det. ingen widget iofs

7. Redhat

Redhat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Quote Pro är mitt förstahandsval av aktiebevakning. De flesta svenska aktierna finns med förrutom de på Aktietorget och möjligtvis NGM. Använder själv programmet för att följa aktier i Kanada, Norge, Sverige och USA.

Om man installerar aHome Lite så får man även tillgång till en bra aktiewidget som stödjer svenska aktier.

KAJ: Alla börser kör inte med 3-ställiga tickers (kortnamn). Ford i USA har tex tickern F, medans Apple har AAPL. Det samma gäller i Kanada.