Tips: Aktivera samtalsinspelning i stock rom (kräver Root!)

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - ROM-filer och utveckling' startad av 0x80, 3 feb 2013.

  1. 0x80

    0x80 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tjena,

    Upptäckte tack vare Dr.Ketan på XDA-developers (följande tråd) att det tämligen enkelt går att aktivera funktionen "Samtalsinspelning" i stock rom om man har root (4.1.1)

    Detta fungerade för mig:

    1. Gör en säkerhetskopia av följande innan du går vidare /system/app/SecPhone.apk och /system/app/SecPhone.odex med lämplig filutforskare!

    2. Besök följande tråd XDA-developers och ladda ner rätt fil beroende på din modell (LJ3 eller LJ7).

    3. Ersätt sedan SecPhone.apk och SecPhone.odex med de modifierade som du laddade ner med lämplig filutforskare (använder själv ES Filutforskare)och starta därefter om mobiltelefonen och vips så är samtalsinspelning tillgänglig i samtalsapplikationen! :)

    Alla inspelningar sparas automatiskt till /sdcard/Sounds/ i AMR-format.

    Kom ihåg, läs på i orginaltråden på XDA innan du testar om du är osäker. Jag är själv nybörjar på detta och tar inget ansvar om något skulle gå fel! Ville bara tipsa om hur jag gjorde för att aktivera detta på min mobil.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Last edited: 3 feb 2013
    MarkTheGreat och kalleboston gillar detta.
  2. AxeFestis

    AxeFestis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har root och kör med en app och det har fungerat bra. Men denna lösningen verkar ju smidig då det verkar mer integrerat!
     
  3. 0x80

    0x80 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Däremot har jag inte testat om samtalsinspelning fungerar när man använder Bluetooth-headset.

    Något som har testat?
     
  4. Jan-Bertil

    Jan-Bertil Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Motorola G84 5G
    ROM:
    Stock
    Jag letar också efter någon app som klarar att spela in BÅDA
    parterna, när blåtandsheadset används. Inte hittat någon...

    :(