Fråga: Aktivera Talkback på smartklocka Yuancool DM100 pro

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av Beauty88, 18 apr 2021.

  1. Beauty88

    Beauty88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2018
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej

    En vän har en Yuancool dm100 pro android smartklocka som han behöver ha Talkback på då han ser dåligt. Jag har lyckats installera appen, men då klockan inte har något val i inställningarna som heter "tillgänglighet" och googles assistent inte vill starta den via röstkommando, utan bara googla på det jag ber den om, så vet jag inte hur jag skal aktivera talkback. Klockan har inte några volymknappar heller, så det går inte att hålla in två volymknappar för att aktivera det heller. Inga andra sätt står beskrivna i googlas support-tråd om talkback...

    Är det någon härinne som har erfarenhet av talkback på smartklockor som har någon idé?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tror detta kan vara rätt knepigt. Klockan kör praktiskt taget en fullversion av Android, men jag vet inte om den har alla Google-tjänster som behövs för att tex Talkback skall fungera.

    Egentligen är ju "fullversionen" av Android inte avsedd för klockor, utan tanken är att dessa skall köra Wear OS som är optimerat för klockor. Är mjukvaran inte designad för ändamålet uppstår problem i stil med dessa tyvärr.

    Kan du kanske ansluta någon enhet med Bluetooth till klockan som hjälper dig konfigurera det? Typ mediatangentbord eller något.