Problem: Aktiverar skärmen i fickan

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Stingray454, 29 jun 2014.

  1. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Jag har märkt att jag väldigt ofta råkar slå på telefonen när den ligger i fickan. Dvs, jag lägger telefonen i fickan, går runt en stund, och när jag tar upp den är skärmen nästan alltid på. Dessutom har jag flera gånger lyckats låsa upp den när den ligger i fickan (swipe unlock) och slagit igång appar, börjat skriva skräptext i sms osv.

    Visst går det att sätta t ex kodlås (vill helst inte ha det), men oavsett lås så slås ju skärmen på så fort man kommer åt on-knappen i fickan, vilket i sin tur betyder att batteriet dräneras betydligt mer än nödvändigt. Är det fler som har samma problem? Vad är bästa lösningen, att skaffa ett skal som bygger i höjdled på baksidan?
     
  2. breaking_paul

    breaking_paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2014
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag misstänker själv att det kan vara Genvägstangenterna som kan orsaka (en del) av påslagningarna kanske? Särskilt om man bara har svep.
    Jag har stängt av mina nu (använder dom ju ej) så får se om detta hjälper mina egna påslagningsproblem
     
  3. breaking_paul

    breaking_paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2014
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    (Kamera och note genvägarna genom att använda volymknapparna menar jag nu)
     
  4. Jolesson

    Jolesson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2012
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Jag har ett tunt genomskinligt skal för 40kr och jag har aldrig märkt att sen slagit på sig själv.
     
    breaking_paul gillar detta.
  5. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Bra poäng, jag funderade faktiskt hur tusan swipe-låset kunde låsas upp i fickan, men det är säkert via en shortcut key. Däremot är det ju väldigt praktiskt att ha snabb-access till kameran iaf, så det är lite trist att behöva slå av det också.
     
  6. breaking_paul

    breaking_paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2014
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag brukar ha telefoner med skärmen mot benet, vet inte om det kan ha skillnad. Mindre risk att aktivera Genvägarna? Högre risk att kicka igång ev. knock code?
     
  7. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Märkte samma sak med G2, skaffade ett skal och sen dess blev det aldrig så igen. Kört med skal på G3 sen dag ett, har inte märkt av det på den än.