Problem: Akut problem med ICS uppdatering!

Diskussion i 'Xperia P' startad av Thorped, 6 sept 2012.

  1. Thorped

    Thorped Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har ett akut problem med uppdateringen till ICS på min xperia p, Jag har kommit precis halvvägs och ska "bara" stänga och ansluta med nedre volymknappen nedtryckt. som bilden säger...
    [​IMG]
    Men telefonen går inte i att stänga av! Den totalvägrar, detta kan bero på att jag trodde att telefonen var avstängd när skärmen slocknade mitt under förra avstängningen och jag då "startade" den som jag skulle fast det var bara skärmsläckaren som hade gått på (inkompetent av sony, minst sagt!).

    Så hur gör jag för att avbryta installationen eller stänga av batteriet? Jag har fått loss skruvarna som håller bakstycket men jag kommer inte så mycket längre...
    Om 24timmar MÅSTE mobilen funka, annars är jag kokt. :cry:
     
  2. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Power + volym+ tills den rebootar. Då soft-resetar du telefonen. Håll inte på och öppna den, vet inte ens om det går
     
  3. Thorped

    Thorped Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    TACK! Gode gud, det kunde gått riktigt illa. Nu väntar jag till några dagar tills jag gör ett nytt ICS försök.

    Några tips inför det?
     
  4. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Haha, tror inte du behöver vara orolig. Var ju inget allvarligt som hände, bara att pröva igen!

    Personligen gillar jag SUS (Sony update service) bättre än pc-companion. Du kan ju pröva det istället.

    http://www.sonymobile.com/se/tools/update-service/
    (Ja det funkar alldeles utmärkt även till de nyare telefonerna!)