Alarm fungerar inte

Diskussion i 'OnePlus 6 - Allmänt' startad av huffe, 25 jun 2018.

  1. huffe

    huffe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Jag har min telefon inställd på schemalagd start 05:55 samt ett larm kl 06:00 men det fungerar inte. Telefonen startar sig och jag har ett missat larm när jag vaknar. Har testat lite och det verkar som att larmet inte ger något ljud trots att jag har ljud för larm, och allt annat, på. Om jag däremot har telefonen på och har ett larm inställt så fungerar det som det ska.

    På min gamla Oneplus 3T fungerade det här klockrent. Någon som kan testa om det är samma fel, eller vet att det inte är det eller har något tips.
     
  2. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 149
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Har ingen OnePlus själv, men kan det vara så att du behöver starta upp telefonen med PIN innan den aktiverar funktionerna som är knutna till din användare, som t.ex. alarm?
     
  3. huffe

    huffe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Tack för svaret.

    Tror i te det ska behövas, på 3T behövdes det inte. Det konstiga är att larmet faktiskt går igång men på ljudlöst trots att ljudet är på.
     
  4. huffe

    huffe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Klurade ut det och istället för att dölja min okunskap tänker jag att jag delar med mig av den ifall någon annan klantar till det.

    Jag använde int stock klock-appen utan googles app. Stock-appen fungerar som den ska.
     
    erik.rahm, Nikolodien, droidsmurf och 1 annan gillar detta.