Alarm - Inget ljud...

Diskussion i 'Hero' startad av lindström_1, 18 dec 2009.

  1. lindström_1

    lindström_1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Här utnyttjat min Hero som väckarklocka några månader och det här fungerat bra.. men nu hörs inget ljud. Jag har kontrollerat ring- och medialjud.

    Jag har för mig att någon skrivit om liknande i någon tidigare tråd..

    Varför har det blivit så här? Finns det någon lösning?
     
  2. nbulp

    nbulp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja, det är nåt jävligt skumt på g när det gäller nivån på larmljud. Både hur man ställer in det och hur det verkar återställa sig till nåt konstigt värde lite då & då. Tur man råkade upptäcka det (och en lösning)...

    När du sätter ett nytt larm och ska välja larmljud så visas en lista över ljud du kan välja. Tryck på volymknapparna på sidan av mobilen för att öka och sänka larmljudet - tryck sen ok.

    Lite skitarg blir man över hur onödigt krångligt det är :)
     
  3. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Larmvolymen kontrolleras separat från andra ljud. Använd volymkontrollen på sidan av telefonen när du väljer larmsignal eller så kan du ladda ner Sound manager och ändra där.
    [​IMG]

    Varför det händer kan bero på olika saker. Har du någon app installerad som ändrar ljudegenskaperna kan den vara skyldig. Är den inställd på att ta bort larmljudet vid vissa tillfällen så måste du ha en inställning som sätter tillbaka det. Exempel på sådana appar är Quick profiles och powermanager.
     
  4. lindström_1

    lindström_1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen! Hoppas att att de fixar detta vid någon uppdatering...
     
  5. LooPP

    LooPP Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vilken tur att jag hittade de här tipsen. Har letat och letat efter hur man ställer volymen. Första gången den inte spelade upp ljud när jag skulle upp försov jag mig för första gången i mitt liv. :P Efter det har jag fått vakna av vibrationer från min telefon... Tur man är lättväckt!