Alarm klocka i desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mackann, 18 apr 2010.

1. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Herregud vad alla ska tjata!!! Ok, Sony Ericssons mobiler klarade av att dra på alarmet under avstängning. Samt att min förra Sony Ericsson hade kodminne, och det har inte min Desire :-(
    Men min Desire har Android 2.1, det hade inte min SE. Min Desire har tillgång till Market, 2-2. Min Desire har 1GHz Snapdragon processor, samt 10ggr mer i RAM. Min Desire är för nuvarande rankad på första plats, på pricerunner. Min Desire, min Desire...

Som sagt, ifall alarmet är så nödvändigt, ROOTA och gör en egen app. Annars kan ni alltid sälja eran Desire, för att köpa en gammal SE :)

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

*Asg* Kan inget annat än att hålla med. stänger man av alla prgram, synkningar, datatrafik, bluetooth, wlan och bakgrundsprocesserdrar desire 4-5%/natt (10-15%/dygn)... sätter man den i flygplansläge skulle den tveklöst kunna gå en vecka utan att någon skulle behöva ägna den en tanke... (ok orealistiskt senario... men kom igen så illa är det inte!)

3. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Att ha tillgång till en laddare löser också mycket problem...
    Ibland undrar man!

4. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Ehum... Jag tog det som en självklarhet att man laddar mobilen under natten. Jag har min "dockad" i ett bordsställ vid nattduksbordet.

Många har nog inte förstått att en Android mobil är mer att jämföra som en liten dator än att jämföra med en gammal SE. Vilken laptop klarar av att vara igång i flera dagar utan laddning?

5. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Eller vilken dator vaknar till liv (vid avstängning) så fort någon skriver på MSN?

6. wally

wally Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder mig av appen "Alarm Klock" och den tycker jag fungerar klockrent!

7. Smyken

Smyken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om det är snooze du är ute efter så är det bara att lägga ner telefonen med skärmen neråt, då slutar den låta och ringer igen efter den intervall du satt i inställningarna.

Annars går det även att ange i alarm inställningen vad sidoknapparna skall göra, inget/pause/stäng av.

Hej alla Droidare, första posten här :)

8. sinnis

sinnis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft lite om detta tidigare i detta forum; https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=11227

Nu när jag och min fru använt Gentle Alarm några veckor så kan jag inte annat än rekommendera denna app. Fungerar klockrent helt enkelt ;) Supporten är beundransvärd, har mailat ett par gånger och får svar väldigt snabbt. Appen kostade mig 23kr och är väl värd varenda krona. Direkt efter att det släpps en ny version så får jag dom via mail, bara att plocka ner med webmail och installera. Senaste ver är 2.4.2.

http://m.mobitobi.com/en/android/gentlealarm.php

9. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Instämmer helt! Gillar Gentle Alarm skarpt :) Och att man får uppgraderingar via mail är helt suverän service tycker jag :D

10. xberget

xberget Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P
    Hej. När jag trycker på sidoknapparna för att pausa eller stänga av alarmet så händer det absolut ingenting. Har testat både för paus och för att stänga av. Någon som vet varför?

11. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Samma här... idag gick alarmet igång. Jag har valt att sidoknappen ska stänga av, så den tryckte jag på. 10 min efter så var alarmet igång igen!

12. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

sidoknapparna = knapparna nedanför displayen. menu-knappen stänger av larmet, de andra snoozar (om man valt paus som inställning).

Tycker dock det är nånting skumt med alarmet, lyckas aldrig snooza mer än 1-2 ggr.

13. xberget

xberget Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nexus 6P
    Haha, jisses. Tack :)

14. ĝ

ĝ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ni kan också gå in på musik > meny > använd som ringsignal.

15. agne

agne Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ett bra program är ju annars Gentle Alarm från mobitobi.

16. saura

saura Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

17. Madeli

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Som jag har sagt innan så är gentle alarm väldigt bra! Inga problem alls. Köper man den från mobitobis sida så får man dessutom alla uppdateringar via email.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

18. sinnis

sinnis Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Både jag och min fru har Gentle Alarm i våra Desires, fungerar mycket bra, och supporten är helt enormt bra ifall du skulle ha en fråga att ställa, de svarar nästan direkt. Kostnaden 23 kr är ju ingenting när man som vi använder applikationen dagligen.

19. Mom

Mom Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag blir så jävla trött på alarm klockan på min Desire.
    Vet inte om det är jag som gör nått fel eller ifall det är fel på telefonen.

Men så här går det till;

Alarmklockan ringer på utsatt tid, jag väljer att snooza. 10 (?) minuter senare ringer den igen. Men nu går det inte att stänga av alarmet! Finns ingen knapp. Går in i 'klock' appen och kryssar ur alarmet där. Ingenting händer. Finns inget i notification baren. Så det slutar med att varje morgon måste jag slita upp bakstycket och dra ut batteriet. Den bara matar på liksom. Nån som upplever samma problem eller har en lösning på det?

20. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Jag har snooze hur många gånger som helst och vill jag stänga av larmet så drar jag bara ner slidern för att låsa upp så stänger den av för gott... :o