Alarmet fungerar inte, ZzZzzZz

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av elpapo, 22 jul 2010.

  1. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Efter min 3:e försovning ( o_O ) pga alarmet inte ringt ringde min trotjänare k800i och väckte mig 5min innan x10 minin skulle börja vråla. Jag väntade med spänning, klockan slog 07.00 och inte ett ljud eller vibration hördes. Jag har inte mutat ljudet eller så, det kontrollerade jag kvällen innan.

    Jag har gjort likadant varje kväll:
    Testar alarmet på min x10 mini på kvällen, fungerar bra. Sen sätter jag den på laddning vid nattduksbordet men den ringer inte på morgon. Jag kör inte med något batterisparprogram. När jag väl vaknar (för sent) så ser jag alarm symbolen kvar i fönstret. Jag har rensat öronen, varken jag eller frugan hör den. :ehm:

    Spontant känns det som att det inte fungerar pga laddning samtidigt. Ska hem och testa det efter jobbet.

    Fungerar erat alarm?

    /elpapo
     
  2. ehnvis

    ehnvis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    1 302
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Du kör ingen task killer alls om jag förstått det rätt? Det är ofta ett sådant program som är boven i dramat.
     
  3. MrHydrodynamic

    MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Alarmet fungerar utmärkt, du har varit noga med att aktivera larmet? Du har även valt vilka veckodagar den ska ringa, eller om det gäller alltid?

    Mitt tips är att du råkat klicka i exvis måndag som är överst i listen?

    Nästa tips är att du har valt en tyst ringsignal?

    Pröva fler inställningar?:cool:
     
  4. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Tack för svar, men en sån Noob är jag inte. :P

    Jag avinstallerade alla misstänkta appkiller program och lät bli att ladda den inatt. Den tjöt för fulla muggar kl 7 imorse. Jag hade valt halv volym på media och ringsignal men detta var nog MAX volym på. Huga...

    Läst fler inlägg nu och det verkar inte gå att justera. Kanske det finns fler alarm appar som fungerar bättre?

    /elpapo
     
  5. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kan man ha många olika larm som är återkommande tex på morgonen (bruka inte räcka med ett)
     
  6. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag vet inte var gränsen går, men ja det går att ha flera styckna.
     
  7. Stupid ass

    Stupid ass Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    lånar tråden lite...

    mitt larm funkar bra, men snoozen verkar ha en egen vilja...
    första dagarna snoozade den bra ett par ggr, men nu på sist¨ånde rinnger den en gång, o sen inget...

    ja har tagit fram mobilen 2h senare på jobbet o larmet e fortfarande inte avstängt, men den har int låtit sen första gången på morgonen :s
     
  8. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Har också stött på problem med att larmet inte ringer på morgonen. Kör inga task killers, har dubbelkollat alla inställningar för dagar. Har även testat larmet både på kvällen och på morgonen när jag väl vaknat.

    Hittades någon lösning på detta problem?
     
  9. datagubben

    datagubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    På min gamla P1a<3 kunde man hacka volymen så grannarna vaknande också, kan man inte göra det med Mini Pro?
     
  10. Jonass

    Jonass Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft samma problem. Gav upp och använder nu SoftAlarm. Bra app med möjlighet att stega upp volymen från 0-100% på en minut.. Skönt i ottan kan jag säga!
     
  11. Mizz Mezz

    Mizz Mezz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    +1
    Soft Alarm är toppen!
    Man vaknar mjukt
     
  12. valleybrook

    valleybrook Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mitt larm har också krånglat men det ar berott på att att volymen har varit satt till noll efter lite efterforskning. I appen Audiomanager kollar jag alltid att larmet är på högsta volym innan jag somnar. Känns som att det blir fel = noll volym varje gång man byter larm
     
  13. nikasp

    nikasp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma skit här efter att jag haft luren 2-3 månader. Den ringer en gång och sen när jag snoozat så ringer den inte mer. Försov mig 1½ timme igår pga det. Den är uppgraderad sedan ny till 2.1. Kom någon på vad som är fel?

    Jag har testat att boota luren och det här har hänt 3-4 gånger so far. Får nu köra med dubbla mobiler för säkerhets skull.
     
  14. Zkeeter66

    Zkeeter66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

  15. Fliz

    Fliz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tror att jag har samma problem som många av er andra.
    Problemet är att ljudet går ner till 0 för alarmet.
    Och jag har upptäckt att det är när man missar att snooza eller trycker någonstans bredvid på skärmen.
    Likadant varje gång. Trycker man lite fel så stängs ljudet för larmet av.
    Har sökt överallt för att hitta en lösning någonstans.
    Den enda lösning som jag hittat är att inte snooza utan gå upp. Hur tråkigt det än låter.
     
  16. ebolasmurf

    ebolasmurf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kör du Go Launcher?
    Upptäckte att efter senaste uppdateringen så fungerade inte mitt larm heller. Var fler saker (som simkort) som slutade fungera när skärmlåset gick igång med Go Launcher.
    Bara en tanke.
     
  17. Fliz

    Fliz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har jag testat Myclock i ett par dagar. Och nu funkar alarmet klockrent ;)
    Mina problem är borta och allt funkar skitbra.
    Jag rekommenderar myclock.
     
  18. Jonasan

    Jonasan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2009
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag slår ett slag för Myclock, jag och sambon använder den. Hon har en X10 mini pro också som strulade med larmet.
     
  19. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    +1 för myclock.
    Den funkar mycket bättre än originalappen :D
     
  20. Xelop

    Xelop Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också fått problem med larmet på min X10 mini pro.

    Det började med att jag försov mig p.g.a. utebliven ringning. Först tänkte jag att jag kanske hade glömt att ställa in larmet ordentligt. Efter att sådana försovningar inträffade gång på gång, så insåg jag att det måste vara något fel på telefonen.

    Jag sökte på nätet efter de vanliga felkällorna. Jag kontrollerade volyminställningar och liknande noob-misstag. Jag kontaktade SE:s support. Jag tipsades om att uppdatera programvaran. För det behövdes visst Windows, vilket jag inte hade. Jag fingrade lite på telefonen, och fick upp en text om att programvara skulle finnas tillgänglig för uppdatering. Jag lyckades på något sätt installera den via telefonen. Jag installerade även Softalarm.

    I ett par veckor eller så fungerade larmet okej. Inga försovningar. Men de senaste dagarna har det börjat krångla igen. På det "ordinarie" alarmet fungerar inte snoozen länge. Vad gäller Softalarm verkar ljudet ha lagt av. Jag kontrollerade om det fanns programvara att uppdatera, och det fanns det, men denna gång krävs det dator.

    Det finns mycket annat som jag hat varit kritisk till med min Mini (bl.a. den ointuitiva pekskärmen), men larmet tillhör enligt mig basfunktionerna på telefonen. Tidigare hade jag betydligt enklare telefoner, där larmer fungerade år ut och år in utan att krångla. Att köpa en Mini Pro har inneburit ett steg bakåt; det har varit som att skänka bort 3000 spänn till SE. Har funderat på att gå tillbaka till min gamla telefon.