Alarmet slutar funka...

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av affie, 27 okt 2011.

  1. affie

    affie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Min telefon låg på laddning över natten, men den ville inte ladda av okänd anledning eftersom den funkade när jag var i skolan idag. Dock så försov jag mig, så min fråga är hur jag skall göra för att få den att väcka mig även om strömmen tar slut, finns det någon funktion som stänger av telefonen när det är några procent kvar så att väckarklockan väcker mig i tid nästa gång, eller är detta en omöjlighet??

    //Affie
     
  2. filigran

    filigran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är inte helt hundra, men tror inte att det funkar eftersom Android är ett operativsystem, och för det första inte har den funktionen. För det andra behöver det även byggas in i "BIOS" (om det nu existerar på en telefon, men motsvarigheten iaf, bootloader eller whatever), vilket är upp till hårdvarutillverkarna, inte Google..

    Telefonen behöver liksom vara igång för att apparna ska kunna fungera, kort sagt.


    Rätta mig gärna om jag har fel, men så har jag förstått saken. :)

    Edit: det finns ju en "bug" på code.google.com: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1942

    153 kommentarer, men inga lösningar, och buggen är satt som "declined", så Google själva verkar inte tycka att det är någon bugg. Trist när en sån funktion funnits sen 90-talet (tidigare?).
     
  3. dbpetrol

    dbpetrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    En lösning kan vara att göra något med t.ex. tasker så att när det bara är några procent kvar så stänger den av data, 3G, gps, wifi och allt sådant så att den drar minimalt med ström och sedan klarar sig till morgonen.

    Själv har jag den alltid på laddning hela natten så att den är fullt laddad på morgonen och det är mindre risk att alarmet inte ringer.

    EDIT: Såg nu att du också laddade över natten men att det blivit något fel...