Alarmklocka för oss som stänger av larmet i sömnen

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av shoffen, 26 jun 2012.

  1. shoffen

    shoffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Efter att ha kostat lite i en annan tråd om ett alarm som inte gick igång så slog mig tanken, Ett alarm som kan aktivera telefonens gps så att man måste gå upp från sängen ett par meter för att kunna stänga av larmet.
    Nästa frågetecken är ju om man skulle få svårt att få signal så bör det finnas en nödavstägning till larmet dock inte för simpel som att dra fingret över skärmen.
    Ibland kan man även inbilla sig att larmet aldrig gått igång om man försover sig och även det måste man ju kunna bevisa. En ide' är att appen får tillgång till mikrofonen på telefonen för att på så sätt känna av kraftiga ljud från telefonen. Hoppas ni förstår hur jag menade på slutet för det blev nog lite rörigt.


    Skickat från min SGS3
     
  2. Kiddy

    Kiddy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    1 150
    Mottagna gillanden:
    392

    MINA ENHETER

    Finns en massa alarm appar där man antingen ska klara en labyrint eller göra matte tal för att kunna stänga av alarmet.

    Sent from my GT-N7000
     
  3. jonathanwong

    jonathanwong Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  4. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    Det finns en hel uppsjö av olika lösningar redan några exempel : du är tvungen att lägga mobilen på routern för att stänga av, gps du måste röra dig i en viss hastighet, memory, färg kombinationer, pussel, skriva bokstäver siffror versaler osv.
    Massa trevliga otyg för att man ska komma upp. Ska testa det med routern imorgon.
    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2