Aldrig mer en HTC!

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Robroy77, 11 juni 2010.

1. vhartman

vhartman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis håller helt med dig. De flesta fel är användarnas fel. Sen får man ju ta det som det är. Android och touch phones är helt andra mobiler än de man hade innan. Man måst vänja sig vid att dom är lite känsligare när man skriver etc.
    Svor också i början men nu efter en veckas experimerandet blir jag mer och mer förtjust i min lilla Legend.

2. Linus.hed

Linus.hed Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

+1! ;)

3. HTCOUTLET

HTCOUTLET Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har en desire och en gammal dual touch dualen fungerar perfekt och desire lirar i en egen division

4. ennepop

ennepop Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft min ett tag nu och blev skeptisk innan köp pga av trådar som denna. Men trotsade det och har än så länge inga som helst problem.
    Iofs, igår tog det lite väl lång tid att stänga ner telefonen/datorn/leksaken. Men annars, nope

5. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har bara ägt HTC mobiler så jag har ingen jämförelsepunkt, förutom iPhone då. Vad gäller kvaliteten och stabiliteten är iPhone tusen ggr bättre anser jag. Men om det handlar om att det är Android eller HTC Sense som orsakar detta vet jag inte. Upplevde aldrig några problem med iPhonen men med mina HTC är det konstant trassel med småsaker.

Kanske pallar inte hårdvaran riktigt att driva runt mjukvaran? Kanske är det nåt program som trasslar? Eller så är det bara buggar i Sense? Jag vet inte. Men jag kör i princip inga program på min Legend som jag körde på min Tattoo, och en del prestandaproblem är borta på Legenden men den är fortfarande rätt buggig, med ForceClose på appar och HTCs egna widgets funkar särskilt dåligt.

Min upplevelse av de andra telefontillverkarna (Android då) är dock att de inte levererar samma helhetsupplevelse, den holistiska som HTC erbjuder. Så för mig finns egentligen inte så många intressanta alternativ - iPhone OS funkar inte för mig av några få men viktiga skäl, så inte heller något av de andra smarta OS, vilket gör att bara Android återstår. Och av alla tillverkarna som kör Android är det bara HTC som är nära Apple-nivå på kvaliteten.

Således struntar jag i buggar och allt sånt och ser det som en ofrånkomlig del av det hela tills vidare, men givetvis kommer jag byta telefon igen (till en ny HTC) när det släpps en ny. Kanske rättar 2.2 till allt om det kommer till Legenden också, med JIT-kompileringen etc.

6. Raum

Raum Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Anledningen varför Iphone funkar så bra som dem gör är ju pågrund av att Apple satsar på 1 telefon i taget... istället för att göra 32 olika telefoner varje månad, så uppdaterar dom bara mjukvaran i sin.

7. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är en av anledningarna men knappast den enda. HTC har inte släppt särskilt många uppdateringar till sina enheter över huvud taget, Legend har fått två och de rättade till kritiska fel; som att Market inte funkade som den skulle och att displayen visade röda färger felaktigt. Såvitt jag vet har inget i Sense eller den underliggande strukturen förbättrats.

Med säkerhet beror iPhones stabilitet (upp till nu) till stor del på att den inte stödjer multi-tasking. Så även i framtiden med iOS4 är ju taskandet ganska begränsat, inte direkt "true" multi-tasking, men onekligen skapar det stabilitet.

För mig är dock Android utan HTC Sense och utan HTCs hårdvara ganska pointless så jag är och förblir nog trogen HTC ett bra tag framöver.

8. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Menar du att Tattoo är mindre buggig :) ?

9. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tattoon gav ForceClose på nån app varje dag, startade dock aldrig om sig alls. Widgets var tungjobbade, dels pga resistiv skärm och dels pga hårdvaran. Problem var detta i princip bara med SMS-widgeten, där det resulterade i att om jag swipade för snabbt byttes "meddelandet" som visades, men sen tog en sekund till innan länkningen funkade, så om jag tryckte på meddelandet från Anders kom jag till meddelandet från Jana ändå, som låg där innan.

Ungefär samma problem kvarstår på Legenden men i väsentligt mindre skala. Med tillägg för att jag har börjat få spontana omstarter och problem med att ansluta mot nätet/SIM-problem som jag inte hade med Tattoon. Så jag skulle säga att överlag var Tattoon "mindre buggig" i min erfarenhet, men å andra sidan var problemen med Tattoon mer väsentliga än de jag har på min Legend, varav de senare nämnad kanske rättas till med en factory reset.

Hur som helst upplevde jag aldrig några liknande problem med iPhone, och hade den haft det jag söker (aktiv hemskärm, widgets, dialpad istället för QWERTY, T9 och bättre samtalsinställningar) hade jag tveklöst stannat kvar. Jag bryr mig inte om vilken plattform det är, jag skulle kunna köra HTC Smart på Brew MP-plattformen, om nu bara Smart vore en bättre telefon än en Nokia från 1983...

Jag vill bara att allt ska funka. Köper jag mjölk vill jag att den ska vara färsk, köper jag en teve ska den visa kanalerna bra, köper jag en telefon vill jag att den ska funka utan krascher, buggar och diverse irritationsmoment som inte SKA kunna uppstå.

10. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Det ända lilla nackdelen som vi alla har just nu är att den körs fortfarande på 2.1 vilket innebär att man inte kan spara och/eller installera några program på minneskortet. Men det kommer iom Android 2.2. Annars har jag aldrig haft några tekniska fel - någonsin. Desire är en av de mest problemfria lurarna som finns att köpa idag.

Håller med @Pzycic, trådskaparen bör uppdatera sitt system och hålla sin lur i form istället för att klaga på fel som denne kunde sj åtgärdat. Sen är manualen en riktig bra vän har jag hört ;)

11. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Med romen som kom till Legend kunde jag ibland få force close och lite skumt beteende med täckning. Efter att ha rootat och letat efter en bättre hittade jag den här:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=698421

Sen dess har allt varit frid och fröjd. Allt går snabbt och stabilt. Det fungerar "som det ska" liksom. Personligen tycker jag att helhetsintrycket är långt bättre än iphone, som inte låter en ändra på saker man stör sig på alls. Dom behandlar mig som en idiot.