Diskussion: Aldrig mer Phonehouse

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av easycure1974, 6 feb 2017.

  1. tooobe

    tooobe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2012
    Inlägg:
    884
    Mottagna gillanden:
    515
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Nej det blir de inte, de får fortfarande inte sälja den som "ny". De får såklart ta nypris för den men det måste tydligt framgå att den är använd/"begagnad".
     
  2. Adder

    Adder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Förstår din frustration men ändå inte :)

    Vad hade du gjort om du kom hem och en sten låg i kartongen?

    Köpte en telefon där men gjorde en variant med abonnemanget. Då fick jag välja att ta hem luren för att "boka" den, gick inte allt i lås var de bara lämna tillbaka om den inte var startad då DOA löpte ut.

    Vet inte om de låg nån sanning i de men lät ju bra :) ?

    Hade du kikat och sett detta innan du paya hade de ju varit tack å hej. Men åter igen hur visste du att du gick hem med en lur?
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Fördelen med använda tillbakalämnade produkter är att jag som kund kan få be att få titta på telefonen och kolla så skärm etc är OK innan köp. Dessutom till ett "fyndpris" ofta ;)
     
    iterva gillar detta.
  4. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Precis! Funkar ju alldeles utmärkt för Siba/NetOnNet. NetOnNet brukar dra av en hundring för varor med öppnad låda. Ibland (ofta?) mer, beroende på lådans skick, hur använd varan verka vara och vad det är för vara. Verkar som sagt funka bra.
     
  5. Panuan

    Panuan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s7
    Köpte ett skal till min Samsung med magnetremsa som visade sig vara begagnad. Fick ju tillbaka pengarna men fick en dålig bild av dom och har slutat köpa tillbehör där.
     
  6. Yoko666

    Yoko666 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2017
    Inlägg:
    1 033
    Mottagna gillanden:
    865
    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 pro
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 III
    Telefon 3:
    iPhone 8/iPhone SE 2016
    Platta:
    Mi pad 5
    Platta 2:
    surface go 2
    Övrigt:
    Hoarder, som har nästan en av varje.
    Så här var det typ alltid förr, en kund ville se telefonen och man hade inte livetelefoner på den tiden så då fick man sprätta kartongen, dra igång luren och låta kunden dra några foton med 1.3mpx kameran och sen packa ihop allt igen ifall kunden inte var nöjd. Sonyericsson hade inte ens plomberade kartonger, men det brydde man sig inte om då. Idag är det väldigt stor skillnad, som säljare märker man väldigt tydligt om en kartong är öppnad, telefoner är ju många gånger både inplastade och plomberade. Att en säljare inte är medveten om att en telefon är öppnad som jag som väldigt osannolikt, men jag tycker nog egentligen också att en swedroidanvändare, som inte märker detta någorlunda omgående och inte inspekterar varan alls i butik, är det rätt färg? ram? lagring? pro eller ej? Jag tycker att lite ansvar som kund borde man kunna ha. Alla kan ju göra fel, sen ser jag inte riktigt vad the phonehouse tjänar på att tjafsa om det när du kommer tillbaka dagen efter och påtalar detta, det är ju ord mot ord och då är det är ju som säljare alltid bara att gilla läget, dra igång luren och dubbelkolla att kunden inte brutit bort den fastlimmade batteriluckan med en mejsel för att försöka sätta simkortet, och ge kunden en ny.
     
    Macke.M gillar detta.