Problem: Alla bilder borta efter Oreo

Diskussion i 'P10-serien' startad av hewad, 31 jul 2018.

  1. hewad

    hewad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tele2Comviq
    Telefon:
    Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2Comviq
    Telefon:
    Galaxy S10
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Har en P10 hemma. Efter uppdateringen till Oreo så försvann alla bilder från intern minne.

    Någom som haft liknande problem?

    Finns det möjlighet att få tillbaka bilderna på något sätt?

    Tack på förhand.
     
  2. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Jag vet inte om det är riktigt relevant, men jag har en Sony XZ Premium som haft Oreo ganska länge, och jag har alltid haft minna kamerabilder på ett (ganska stort) minneskort som dessutom har fått flytta över de gånger jag bytt mobiltelefon, (fast ibland ersatt av ett större, just nu är det 64GB) så det har blivit ganska många bilder där. Förutsättningarna är alltså lite olika.
    Jag upptäckte emellertid för ett tag sedan att massvis av bilder verkade ha försvunnit, men det var bara bildvisningsappen "Album", om det är Android standard eller Sonys egen vet jag inte, som hade hittat på lite hyss. Den hade sorterat bort många av mina bilder från standardvyn "Alla bilder" och man var tvungen att gå in under "Mappar" och "100ANDRO" (som är en del av sökvägen på minneskortet till kamerabilderna) för att hitta alla kamerabilderna, som alltså fanns kvar.

    Jag tänkte att något liknande kanske har skett i samband med Oreo-uppdateringen för P10:an, så att bilderna finns kvar om man bara letar lite.
    Annars har väl Google nån funktion som laddar upp alla bilder man tar till nån molntjänst, har du tur kanske bilderna finns där.
     
    bernard gillar detta.
  3. hewad

    hewad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Tele2Comviq
    Telefon:
    Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2Comviq
    Telefon:
    Galaxy S10
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Tack för svaret.
    Ja, det var slarvigt att inte flytta media innan större uppdatering. Det rekommenderas ju alltid innan påbörjat uppdatering..
    Jag har letat i alla mappar och kan inte hitta några bilder.
    En större delen av bilderna finns på Google foto men kvalitet minskas där en aning.
     
  4. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Kan du se bilderna om du kopplar luren till en dator? Osäker på hur det är på Huawei men på alla Sony lurar så finns det något som heter Lagring av media som man kan återställa > starta om luren och vänta 15-20 min så läser den in all media på nytt, om det är så att telefonen tappat "sökvägarna" till bilderna bara. Ett riktigt långskott men men.