Alla kontaktbilder försvann

Diskussion i 'Hero' startad av pipps, 9 okt 2009.

1. pipps

pipps Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag vakande upp i morse och märkte att min kompis bild inte syntes när han ringde till mig. Jag gick in bland kontakterna för att undersöka problemet. Väl där såg jag bilderna för alla mina kontakter men en sekund senare försvann dem.

Det visar sig sedan att telefonen hade loggat ut från facebook och att jag då även tappade alla länkningar hos kontakterna. Nu måste jag länka om alla kontakter vilket är lite drygt.

Min fråga är nu om någon vet varför det hände och hur jag undviker att det händer igen?

Jag ursäktar om problemet redan har uppmärksammas, men jag gjorde en liten snabb sökning utan att hitta något.

Tack på förhand!

Edit:
    Såg nu att den uppdaterar alla kontakter allt eftersom när jag började uppdatera facebook länkningarna. Men min fråga kvarstår, hur undviker jag samma problem i framtiden?

Last edited: 9 okt 2009
  2. jynns

jynns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Logga in på Facebook igen via ditt kontaktkort så dyker alla bilder upp igen.

3. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det låter ju konstigt. Att bilderna försvunnit eftersom telefonen inte lyckas logga in på facebook har jag varit med om. Men så fort jag loggat in igen i Settings så kom bilderna tillbaka. Mappningen mellan Google contacts kontakter och facebook ligger som metadata hos Google så de lär ju inte försvinna bara för att telefonen tappar bort sina facebook credentials. Går man in på gmail.com så kan man se mappningen där som ett Notes fält.

Eller använder du inte Google contacts?

4. pipps

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag var bara lite för snabb, efter att ha loggat in på facebook igen så uppdaterades alla allt eftersom. Antar att det var facebook det var fel på och inte min Hero! (Tycker ändå att det är konstigt att bilderna försvinner bara för att man inte längre är uppkopplad mot facebook)

Men jag använder inte google contacts, blir lite mycket att hålla reda på och jag orkar inte rensa bland alla jag har skickat mejl till.

5. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Du vet att du kan gruppera dina kontakter och sen välja att endast synka en eller flera grupper med mobilen?

6. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Nu hijackar jag tråden lite och frågar hur detta går till med en Hero?
    Jag har i alla fall inte lyckats... :-)

7. appel

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

People -> group tabben -> menu -> sync groups

8. Pinnacle

Pinnacle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    227
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Aha, den funktionen hade jag missat helt och hållet.

Tackar. :-)

9. clapper

clapper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag lånar också tråden för ett problem som jag råkat ut för.
    Alla kontaktbilder i telefonen som jag lagt till har blivit suddiga!! Riktigt dålig skärpa alltså...
    Har fått en känsla av att det har nåt att göra med att jag synkat telefonen med outlookkontakter.

Men när jag tar en ny kontaktbild utan att synka outlook så blir även denna suddig...
    Riktigt störande är det i vilket fall!!

Nån som vet vad detta beror på?

10. pipps

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så himla strukturerad är jag inte, tyckte det var tillräckligt jobbigt att döpa om alla i min kontaktbok så att Facebook snabbt skulle hitta dem.

Samma sak hände dock idag igen, det verkar dessutom som att den först börjar hämta alla kontakt bilder igen när man först har börjat länka om några bilder. Tycker att det är riktigt frustrerande men antar att det är facebook som det är problem med och inte mobilen. Lite synd eftersom jag annars är väldigt nöjd med min Hero.