Alla SMS borta

Diskussion i 'Desire HD' startad av the-guvnor, 8 nov 2010.

1. Deebo

Deebo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Eller så kör alla SMS backup + från market, gratis och helt underbar app.
    Gör backup på ditt gmail konto, kan ställa in en schedule att den gör det varje kväll.

Klockrent om man flashar nya roms och så ofta.

2. Hultner

Hultner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick detta problemet en gång efter att jag bytat sim kort, skulle testa en kompis simkort för att se om den var upplåst (vilket den var). Då försvann alla mina SMS men även WLAN lösenord och lite annat så jag antog att det var någon keyring som blev invalid när man byta sim men så är det kanske inte då? SMS Backup + verkar ju intressant, jag har ändå lust att byta rom till CM7 snart.

3. Stiffe

Stiffe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Z Fold 4
    Telefon 2:
    S20 FE
    Samma problem här, vad i h-e är detta?
    Fan vad besviken man blir på sånt här.
    Tur man har Wavesecure.
    Kruxet är bara att efter återställning av sms så får sms'en dagens datum, störigt.

Använder för övrigt Handcent SMS (originalappen "meddelanden" är avstängd)

Last edited: 30 apr 2011
  4. tarasus

tarasus Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Råkade ut för detta, igen, idag. Men har haft flera skumma symptom just i samband med detta förr. Vet att GoSMS lyckades radera vid nån uppdatering för några månader sen men detta är sjuk irriterande. Telefonen startar om i tid och otid utav sig själv, ibland så verkar den tappa kontakten med simkortet och man får knappa in pinkoden igen.

Men idag så föregicks detta problem av, ingenting. Från att ha alla sms/mms så var allt borta... Så less för jag är i övrigt supernöjd (förutom ljudet i högtalaren om man kör på högtalartelefon lr lyssnar på musik) med denna lur.

Finns det något vettigt backup program som fixar mms också, för jag kör med SMS Backup och den tar inte mms'n :(

Edit: SMS Backup+ var visst lösningen på mmsproblemen :)

Last edited: 4 maj 2011
  5. mamaze

mamaze Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma sak hände mig igår kväll strax innan midnatt. Jag såg att jag fått sms men hann inte mer än att gå in i inkorgen innan mobilen dog pga tomt batteri. Gick och satte i laddaren, startade om telefonen för att läsa smset. Men det var helt tomt, inte ett enda kvar?! Säger som flera andra här redan sagt, många sms som hade stort värde för mig, detta är fan inte okej! HTC borde kompensera för detta. Ska Maila dom och klaga!
    Nu blir det att skaffa sms backup + !

Har en HTC desire.

Last edited: 4 dec 2011