@googleye Alla mina tidigare inlägg utgår ifrån människor som överlåter sitt liv åt en högre makt utan att ifrågasätta. Jag poängterar igen. Du kan vara tolerant och öppensinnad, vilket jag anser att du är på flera sätt, men din religion är det tyvärr inte. Ska vi gå in specifikt, så förkastar nämligen inte Jesus gamla testamentet. Apostlarnas beskrivningar av Jesu liv och gärningar skiljer sig markant åt på flera punkter, och den Bibel du läser är ett hop-plock av skrifter från rådet Konstantin den store höll i Nicosea. I Jesu namn bränns barn och homosexuella till döds i Kongo för att gamla testamentet säger att varken häxeri eller homosexualitet är ok.
Jag är ledsen, men jag anser att du, som tillskriver dig den religionen då har 1) Sanktionerat detta beteende 2) Ett ansvar.
Punkt 2 fyller du delvis i den här tråden, men slår samtidigt ifrån dig. Punkt 1) Kommer du inte ifrån genom att skriva i den här tråden. Den är större än så.
Punkt 1 och 2 anser jag gäller för ALLA religioner och vetenskaper. Dessutom i högre grad för religioner, eftersom de bara grundar sig på något religiösa VALT att tro.
Edit: Googleye, jag backar ur den här tråden. Känner att både du och jag balanserar på personangrepp här. Tror tyvärr inte att du och jag kommer så mycket längre i våra diskussioner. Jag vill återigen tacka dig för att du står på dig och för att du i alla inlägg utom ett hållt god ton. Förstår att jag kan vara frustrerande att debattera med, men är det något jag är i den här frågan, så är det påläst. Tack, Googleye.
Last edited: 25 sept 2012