Jo men eftersom religion är en del i problemet blir det problematiskt att inte kritisera de som utöver den

Det är inget personligt. Jag ger bara min syn på det.
Det jag menar med att du har rätt är att du tror på din teori. Eller hur menar du annars? Är du inte övertygad över att gud är rätt väg men tror på det ändå?
Alltså. Bevis är väl det enda vi BÖR grunda beslut på här i livet. Hur skulle domstolar sett ut ifall bevisbördan inte hade något värde? Eller bara banala saker som att se tillräckligt långt på vägen för att köra om. Att ha fakta som stämmer borde väl ligga som grund till de bästa besluten. Chansar vi och tror oss fram i livet är vägen rätt osäker. Det enda undantaget som finns är just tro och där religion.
Och som du säger finns det många teorier om hur vi faktiskt kom till här på jorden. Det jag säger är att alla de teorier har belägg, forskningsresultat, fakta och dokument som du vet stämmer. Religion har inget. Jag förstår inte varför man väljer att tro på den teori som har absolut färst, eller inga alls faktiskt, med bevis bakom sig. Om det gör dig lycklig så är det helt okej med mig!
Edit, Jo jag hade gärna sett en global avveckling av alla sekter och liknande grupperingar. Jag hade hellre lagt den energin på att balansera världen till ett bättre ställe för oss alla.
Click to expand...