Allmän tråd för efterlysningar och frågor om appar och spel

Diskussion i 'Applikationer' startad av HAL, 13 jun 2009.

1. ulrika.josefsson

ulrika.josefsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Synka födelsedagar från adressbok

Jag har mina kontakters födelsedagar inlagda i Googles adressbok som är synkad med min Desire, men kan jag få födelsedagarna att synka med kalendern (också Google-kalender?)

2. ZilverZurfarn

ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Om jag inte fattat saken fel, kan man låta Google-kalendern prenumerera på "Kontakters födelsedagar och händelser"
    Gå in i kalendern, meny Inställningar -> Inställningar för Kalender -> meny Kalendrar
    Kolla nedre halvan, "Andra kalendrar".
    Bläddra i intressanta kalendrar (om "Kontakters födelsedagar och händelser" inte redan visas där)

3. ulrika.josefsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset, skall defintivt prova det!

4. ulrika.josefsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Edit: Det verkar funka klockrent i Google kalendern på webben, men mina prenumerationer syns inte i min desire (använder Jorte-kalendern, men den syns inte i den ordinarie heller).

5. ZilverZurfarn

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Om du går in i kalendern (standard Android) menu -> More -> Calendars bör "Kontakters födelsedagar" synas där, och du kan göra den synlig/synka mot den.

6. ulrika.josefsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack ZilverZurfarn! Nu funkar det både i standard och Jorte.

7. mgman

mgman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    Jag söker en app som jag kan använda för att se vad jag skall äta till middag.

Alltså. Jag veckohandlar, kommer på maträtter iförväg som jag skall äta varje dag, men kommer aldrig ihåg vad jag skall äta.

Rätterna finns ju så klart nedskrivna på en lapp som ligger i köket. Men kan vara kul att veta vad jag skall äta när jag åker hem från jobbet eller liknande.

Även om jag bestämt i förväg vad jag skall äta blir det ofta att jag byter.

Ibland blir det till och med så att jag äter på stan efter jobbet eller köper hem take away.

Appen skall alltså dels kunna visa hela veckans mat på en skärmbild, men skall vara enkel att redigera när jag vill byta dag på maträtterna eller om jag köper hem mat/äter på stan.

kan man synka appen mellan två telefoner vore det grymt då min fru också behöver äta och hon glömmer också vad vi kommit överens om... :)

Någon som har en bra idé på en app?

Jag lägger in arbetsschema via google kalender och synkar detta till min kalenderapp+widget. En lösning vore ju att ordna en ny kalender som heter middag och skriva vad vi skall äta. Men det kanske finns någon annan lösning?

Svar tas tacksamt emot.
    mgman

Last edited: 29 sept 2010
  8. Sir_Jeppe

Sir_Jeppe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hjälp

Tjena jag söker efter Pure Messenger widget gratis.. har sökt på forumet men hittar den inte.. är väl antagligen blind.. sen är det så att jag behöver det där programmet som höjer volymen i mobilen audio/volume hack eller vad det var.. har en linux-galning som polare som har rootat o flashat å massa mer så jag vet inte hur jag ska kolla upp vad jag har för rom o allt, kan vara bra så jag får rätt version har ljudprogrammen,,
    Kan tillägga att jag har en HTC magic..
    tack o puss

9. Tsunami

Tsunami Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er!

Jag letar efter ett program som visar för hur mycket man ringt för och varnar när man ringt för ett visst belopp, har ni något bra förslag?

10. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Då du vill ha kostnad i kronor och ören så är nog det enklaste att försöka hitta ett program som går till din operatörs hemsida och loggar in med dina inloggningsuppgifter för att hämta den informationen. I så fall blir din fråga operatörs-specifik.

Annars finns det ett fint generellt program som heter Phonalyzr, det kan visa massor med statistik om hur man har ringt, dock har det inte någon koll på kostnader och genererar inte automatiskt några varningar.

m v h Henrik

11. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kortspelet canasta,någon som stött på det någonstans till våra androidnallar?

12. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    rtsp downloader

Hej och godmorgon!

Faktiskt så kvittrar en fågel utanför fönstret trotts att vintern snart står och bankar på dörren. Solens strålar anstränger sig att tränga igenom morgondimman och hade det varit vardag vore det dags för mig att ta bilen till jobbet. Med mig har jag min Samsung Galaxy S med det nya fantastiska Android (ny och ny, har nu något år på nacken).

Innan hade jag en rätt så mycket omodernare Nokia pektelefon. Många tidnings-skribenter gnäller över att nya N8 är bestyckad med det ålderdomliga systemet Symbian 3. Citerat från IDG "N8 är en av de grymmaste lurarna vi någonsin haft nöjet att testa, så vad fattas då för att det ska bli toppbetyg? Svaret är operativsystemet Symbian^3"

Så uselt är inte Symbian fast visst är Android absolut mycket lättare att navigera i. Fast största anledningen att jag valde Galaxy var den tunna designen och att Iphone 4 inte är ett alternativ för mig. Vill inte ha tillbaka en tjock-Nokia i fickan.

Vad har detta att göra med tråden "efterlysningar och frågor om Apps och spel"? Ingenting, ville bara lusa ner med lite text för att slippa kommentarerna i stil med: Kolla spec innan du köper, googla innan eller frågan över varför man inte köpte en tjocktelefon från Nokia som N900 eller N8. Kanske köper en begagnad N5800 om appet jag efterlyser inte finns men det är krångligt att hålla på att byta simkort mellan telefonerna. Har bara råd med ett surf abonnemang.

Problemet

När jag tar mig till arbetet och vill streama nyheterna som gick för 20 minuter sedan (SR Play kör gårdagens nyheter) och kommer ur täckning eller min Galaxy byter mast stoppar Androids mediaspelare och man får starta om från början. Mycket tråkigt att buffringen är för liten. Där är Symbian bättre så varför skulle inte det kunna gå med Android? Inte alltid det går med Symbian men med Android går det aldrig.

Eftersöker App

Någon form av rtsp downloader för http://mobil.sr.se/listenagain.aspx?unitid=83. Det får kosta vad det vill bara det fungerar att ladda ner eller återuppta sändningen från där man var. Och åter: SR Play är inget alternativ i detta fall.

Jag har testat med andra uppspelare som t ex betal-appet "Stream Media Player Pro".

Last edited: 10 okt 2010
  13. ruva

ruva Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Ingen, går alltså inte med Android. Får söka på annat alternativ nästa gång det är dags att köpa lur.

14. Tsunami

Tsunami Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket för svaret.

15. PhilipGleisner

PhilipGleisner Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Widgetlocker

Tjenare!

Jag använder widgetlocker då jag anser att lockscreenen faktist ser förjävlig ut. Problemet jag har nu är att när jag sätter min mobil i "viloläge" och sen sätter igång den igen startar den med Androids lockscreen. När man drar ner den så kommer Widgetlocker på. Detta betyder att jag har två lockscreens vilket är rätt onödigt..

Så hjälp mig någon, hur får jag bort Androids lockscreen?

Tack för svar. Ha det gött!

16. Anneli1

Anneli1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har letat mig galen efter en viss typ av spel, blev jätteglad när jag hittade ett sådant på Appbrain:

http://www.appbrain.com/app/colorix-lite/com.mobo.colorixlite

men på Market hittar jag den inte... :(

Nu undrar jag om någon vet något liknande spel? Det är själva grundprincipen jag vill åt - alltså att det ramlar ner bollar i olika färger som man ska stapla på varandra. När man staplat tre st i samma färg så försvinner de (och man får poäng).
    Ganska likt Tetris egentligen, fast med bollar då ;)

17. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Jag hittar den med min desire

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

18. Anneli1

Anneli1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det hjälpte mig...inte ;)

19. DasKaktus

DasKaktus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efterlyser en app som Läser ut namnet eller numret på den som ringer.
    Jobbigt när man kör bil och behöva ta upp telefonen för att se vem som ringer innan svarar.
    Telefonen är en X10i b.t.w.

Tack på förhand.

20. ZilverZurfarn

Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta: