Allmän tråd för efterlysningar och frågor om appar och spel

Diskussion i 'Applikationer' startad av HAL, 13 jun 2009.

  1. Eos95

    Eos95 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    1 884
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
  2. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Finns de någon app som man kan göra ikoner/widgets transparanta?
     
  3. ToJa92

    ToJa92 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 2
    Om ni undrar hittade jag den, https://market.android.com/details?id=com.smart.taskbar&hl=en

    Kollade igenom ett MicroSD-kort där jag hittade en APK-fil med namnet smart taskbar :)
     
  4. 5x-f

    5x-f Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Halloj!
    Jag söker en app jag haft tidigare på min Desire, men jag kommer inte ihåg vad den heter. =/
    Det appen gör är att efter avslutat samtal öppnas hemskärmen direkt, istället för att "telefonappen" fortfarande är öppen.
    Har för mig att man kunde ställa in lite olika alternativ också.
    Någon som förstår vad jag menar, trots bristfällig förklaring, och vet vad appen heter? :)

    Tack på förhand!
     
  5. jedi

    jedi Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3 008
    Mottagna gillanden:
    533

    MINA ENHETER

    Jag misstänker att det är denna app du syftar på: https://market.android.com/details?id=com.brosix.callend.

    [​IMG]

    Tillägg: Finns visst ytterligare en på Market.

    https://market.android.com/details?id=com.visicor.nolog

    Något som för övrigt är lätt fixat med Tasker, om du känner att du har tid/ork att sätta dig in i hur den fungerar.
     
    Last edited: 1 dec 2011
    5x-f gillar detta.
  6. 5x-f

    5x-f Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yes! :)
    Den första appen där var det.
    Inget fancy utan den gör precis det den ska, skickar tillbaka till hemskärmen efter avslutat samtal. :)
    Tack!
     
  7. DavidSj

    DavidSj Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en engelsk ljudfil som jag vill ha översatt. Letar efter en app som kan översätta engelskt tal till svensk text. Finns inte detta så går det bra med en som skriver ner engelskt tal till engelsk text. Har provat använda Google translate men den översätter ett ord sen slutar den översätta resten av texten.
     
  8. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Leta på. Med tanke på hur bra :)uruselt) tal-till-text generellt fungerar, lär det inte bli bättre av att försöka översätta till annat språk också. Märkligt hur detta område verkligen inte utvecklats på de 20 år (minst) som man gjort försök med tal-till-textomvandling. Det är ju med nöd och näppe man kan få telefonen att fatta RING MAMMA!
     
  9. Miklos

    Miklos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis hämtat min Galaxy Nexus och det är bokstavligen talat första gången jag använder en Androidmobil. Jag känner mig ganska vilsen så jag hoppas att någon här skulle kunna hjälpa mig lite.

    Hur tusan ska jag göra för att få notifikationerna att visas direkt när man får fram lock screen? Ni som har sett lock screen:en på en iPhone med iOS 5 vet vad jag menar. Jag har letat runt i inställningar men inte hittat något. Jag har laddat ner WidgetLocker som verkar vara ett bra alternativ men det enda jag lyckas med är att få räknare som visar hur många olästa sms, mail osv man har. Går det att ordna det jag är ute efter i WidgetLocker, eller finns det någon annan app som löser mitt problem?
     
  10. Densvenske

    Densvenske Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej söker en app där jag kan lägga in egna listor på olika saker. appen ska fungera som en sök motor ungefär så här:

    dv-1 densvenske rum 1-25


    Söker jag då på densvenskes rum 1 så ska dv-1 visas


    Finns det någon sådan app?
     
  11. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Ta en titt på Memento (jag har aldrig kört den, bara läst om den och skrivit upp den i min lista på app-tips). Det är alltså en app för att göra egna databaser.
     
  12. Densvenske

    Densvenske Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2009
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    den var jävligt svår använd har inte hittat den funktionen i som jag vill ha i programet än .. :/
     
  13. Zawaq

    Zawaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S22
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
  14. texasgotland

    texasgotland Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    bättre gsm mottagning?

    finns de någon app som ökar på sändningsstyrkan? tänker att när man ringer nödnummer så kan du ju göra det på ställen du annars inte har mottagning. vilket borde betyda att den ökar på sändningsstyrkan?har googlat och sök på denna sida utan något napp
     
  15. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Njae, det är nog snarare så att du tillåts ringa SOS via andra operatörer än bara den som gett ut ditt SIM-kort.

    m v h Henrik
     
  16. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Precis. Sen är det inte "sändningsstyrkan" som avgör räckvidden, GSM och 3G använder protokoll som jobbar med tidsluckor så det är timing som avgör om man är inom räckvidd eller inte.

    En del basstationer tillåter en telefon att sända även inom efterföljande tidslucka och då får man dubbel räckvidd (brukar kallas extended range och är vanligt t.ex. vid kusterna för att "nå ut" till båtar).
     
  17. teflon

    teflon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej,

    Är på jakt efter en klockwidget som efterhärmar den som finns på lock-screenen (och när man kommer in på "desk clock") på min galaxy nexus. Tycker den är både snyggare och mer praktisk än den som finns som default på min home screen. Några tips?
     
  18. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    På grund av typ hönsnät eller något annat helt galet i väggarna så har jag sjukt dålig wifi anslutning i min lägenhet. och då menar jag galet dålig ca 60-70% signal loss genom 1 vägg, Jag kan ha en router i hallen. se den genom en öppen dörr och endå få så dassig anslutning att det är löjligt :P det är även väldigt trångt i luften från alla andras nät i huset.

    Min lösning på detta är iallafall att dra Tp kabel genom hela lägenheten och helt sonika ha 2st Wifi nät på olika kanaler som även har olika SSIDn men är del av samma subnät. Jag testade att köra med repeaters först men de störde ut varandra och det funkade inte speciellt bra.

    Som det är just nu måste jag manuellt gå in i settings och switcha fram och tillbaks mellan de olika näten när jag rör mig mellan sov rummet och vardagsrummet.

    Det vore dock underbart att slippa, Så jag skulle vilja ha en väldigt enkel app som helt sonika övervakar signalstyrkan mellan 2 eller flera specifierade wifi nät och när den droppar under ett visst värde säg 20-30% så skall den automatiskt switcha över till det nät som har bäst anslutning.

    Har försökt att hitta någon sådan app som har just den funktionen ett tag nu men att söka på "wifi" på market ger sådär lagom många miljoner svar.

    Nån som har några tips. Mobilen gör det inte själv då anslutningen inte förloras helt utan bara har väldigt dålig mottagning.
     
    Last edited: 22 dec 2011
  19. candyraver

    candyraver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    1 376
    Mottagna gillanden:
    136
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10e
    Min Desire byter wifi-nät jag kommer till jobb hemifrån?
     
  20. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jo visst gör den det. Men inte om du har 2 wifi nät i närheten med olika signalstyrka på det ena starkt och det andra svagt. Om du är connectad mot det svaga kommer du fortfarande att vara det tills du förlorar kontakten helt och först då letar mobilen efter ett nytt. Tills dess försöker den att connecta om till det dåliga om du inte manuellt går in och byter. :/


    Har med en Desire rootad med insert coin ROM.