Saknar Göteborg så in i helvete. Saknar storleken på staden, saknar kompisarna och saknar framför allt FRIHETEN. Man är ju helt förbannat hindrad till att göra saker i en liten stad. Bara som en sådan sak att allt är stängt på söndagar. Eller, allt och allt, nästan i allt i alla fall. Räknar man bort A6 är allt stängt.
Eller uteserveringar. Finns ju inte fler än att jag kan räkna dem på EN HAND. Sen stänger krogarna vid 2 på natten. Sen finns det ju iofs bara en enda krog som är något att ha och den krogen var de TVUNGNA att beblanda med hårdrockarna ifrån Harrys. Jag menar, för helvete, skämtar ni?
Skärgård finns inte heller. Bara en sjö som kyler ner stan på våren så man får gå och frysa när mina kompisar i Göteborg och Stockholm går i t-shirts.
En enda riktigt shoppinggatan med MQ som exklusivast affär. Det körs traktorer med gödsel genom staden. Mitt igenom centrum alltså.
Utbudet av mataffärer, gym, nöje och allmänt ROLIGT finns inte på samma sätt. Valmöjligheterna begränsas så snart du skall gå utanför ditt hem.
Det enda som är lite positivt är väl att det är billigt med bostäder. Skulle jag köpt en lägenhet som jag gjort nu i Göteborg skulle den absolut kostat tre gånger pengarna. Men med handen på hjärtat hade topplånet tamejfan nästan vart värt det.
Två år plugg kvar. Känner jag ens lite så här då så blir det svårt att stanna kvar.
Det lär ju inte bli enklare då du samtidigt skriver ett inlägg på Swedroid

Click to expand...